Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-16, 16:29
Nash Nash är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Det låter inte för mycket. De boenden vi kollat för perioden 31juli-14augusti på Naxos har alla legat på 55-60 euro för 2 pers...

Lissi
Ok Lissi, tack. Det kändes ganska prisvärt med tanke på att vi är så många. Vi kunde fått rum med "nedsänkt terrass" för 50€ men det valde vi bort. /Hans
Svara med citat
Gammal 2007-07-16, 18:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Vi har valt att inte förboka då vi bara är 2 så vi letar boende på plats och chansar på att hitta något prisvärt Vi kanske syns i vimlet!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2007-07-19, 00:14
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Nash Visa inlägg
Vi kunde fått rum med "nedsänkt terrass" för 50€ men det valde vi bort. /Hans
Det har jag aldrig förstått varför folk väljer bort (bra för mig som får de rummen billigare). Det är nämligen SVALT i sådana rum, bara två, tre trappsteg ner gör att marken kyler ner rummet till behaglig temperatur

Annars vill jag tipsa om Pension Irene i Naxos stad. Läget är jättebra. Om man forsätter gatan som går "innåt" där hamnen tar slut (förbi den omtalade ost och kryddaffären) passerar en skola och går in bland de vanliga bostadsgränderna så ligger Pension Irene I där. Varför jag trivdes så bra är just att det låg mitt i vardagslivet. Ett kvarter bort fanns bageri och supermarket, till för Greker inte turister. Viss begreppsfövirring råder här också, det finns även ett Irene II, samma ägare.
En varning bara - om ni ska bo där en söndag morgon: kl 7 OCH 8 OCH 8:45 ringer kyrkklockan och den är nästan så nära att om man öppnar fönstret och lyfter armen över huvudet där man ligger i sängen så kan man känna den nåja Det är en smal gränd emellan, men man upplever det inte så...

Priset då: Vi är sådana mesar och förbokar, vi bodde där 30 juni - 4 juli (4 nätter) 5 pers i en liten tvårumslägenhet för 60 € natten. Det går säkert att få billigare på plats.

/Marianne
Svara med citat
Gammal 2007-07-19, 10:06
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Vi var inom Naxos förra veckan (trots att vi hade dyrt och heligt lovat oss att vi INTE skulle dit i år... så mycket var det löftet värt) och fastän det har byggts så många nya pensionat verkar det fortfarande inte vara överetablerat. I år har dessutom har ön haft mer besökare än vanligt och det sedan i början av juni. Det känns därför som priserna har trissats upp väldigt tidigt och att det är svårt att hitta boende under 30 euro även i lågsäsong. Vi bodde för 35 euro ute i Prokopios men det var rum (studio) åt baksidan och ingen utsikt över huvudtaget (men tyst, lugnt och svalt). Vi ratade ett par pensionatsägare som ville ha 40 euro för att vi tyckte att ställena låg helt fel, d v s långt till stranden, supermarketen och bussen (för oss är Prokopios området från Pensionat Anna bort till Taverna Anesis och inget annat).

Celbe
Svara med citat
Gammal 2007-07-19, 10:50
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av mkh Visa inlägg
Det har jag aldrig förstått varför folk väljer bort (bra för mig som får de rummen billigare).
För att man vill ha utsikt förstås

Jag har bott i såna rum två gånger. En gång för att inget annat fanns, det var dessutom så fruktansvärt varmt att det var okej för de få nätter det handlar om. Mina reskompisar hade en stor lägenhet högre upp i huset så jag kunde balkongsitta hos dem.

Den andra gången var det just på naxos, bunkerbalkong där jag satt och studerade fotknölarna på de förbipasserande över min retsina. Inte min uppfattning om ett balkongsitt
Svara med citat
Gammal 2007-07-19, 13:15
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
För att man vill ha utsikt förstås
Instämmer precis hur kul är det att se fotknölarna på folk. Tycker att det verkar som nästan alla ställen numera har luftkonditionering även de av lite enklare slag.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-07-19, 14:58
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Instämmer precis hur kul är det att se fotknölarna på folk.
Det gick väl an innan crocs, men...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:28.