![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Oj det blev nåt fel!
Senast redigerad av Lissi den 2007-07-08 klockan 21:38. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Varje gång undrar jag vem som skulle få plats där och varför i hela friden någon skulle sätta sig där ![]() ![]() ![]() Malin |
|
|||
|
|||
![]()
Om man ens fattar att det är fråga om en nattmarknad...jag menar, "LAIKI MAP" låter oerhört exotiskt för dem som inte förstår att "LAIKI" betyder "folklig marknad" och "MAP" eller möjligen "MAR" egentligen står för det engelska ordet "MARKET"!
![]() Menyer med märkliga stavningar och översättningar av grekiska rätter var åtminstone förr i tiden också en källa till förlustelse. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Lissi - jag fattar inte hur 12:00 mm kan bli 24:00 på engelska? MM måste ju vara mesiméri, mitt på dan?
|
|
|||
|
|||
![]()
Jo det är enklare att de använder am och pm...kan aldrig bli fel eller
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Man har nog utan att veta om det sett många konstiga skyltar både här och i Grekland.
Men den skylt som jag ständigt blir påminnd om var när vi förra året var på väg till en av våra stugor utanför Borås. Vi stannade vid en avfart och inne på toan där, fanns det en skylt där det först stod både på svenska och arabiska att man var tvungen att sitta på toan och sedan fanns även två bilder med förbud mot att gå på toan så som araberna enligt bilden visade. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Skylten med parkeringsförbud pga Laiki-
Om man parkerar sin bil natten före en marknad får man lämna bilen den dagen eftersom marknaden "stänger inne" bilen och man får nöja sej med att använda bilen efter marknadens slut. Det kan också hända att försäljarna använder ens bil på ett eller annat sätt......... De börjar mycket tidigt på morgonen bygga upp sina bord och ställningar för att hinna med allt. Visst kan man parkera sin bil på natten men då får man vakna tidigt för att flytta den............ Alla i Aten har väl kännt oro både en och två gånger att man har parkerat på en gata som morgonen efter har förvandlats till marknad och bilen är omöjlig att flytta på.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här har vi en lattjo skylt!!! Vi fann densamma på Patmos för några år sedan.
Det var på väg till den eminenta tavernan med den flamberade Cheese Saganakin, nere vid Kambistranden. ( Sju € med taxi enkel väg) Det övergå vår fattningsförmåga vad skyltens innebörd är!!! Skylten satt intill ett inhägnat område med mest tistlar och ogräs.... Länk http://www.sendpix.com/albums/07071106/ajwgaqk120/ Förbud för arbetare att campa därstädes??? Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg oppfatter det som om dette er forbudt område for alle som ikke har sitt arbeid der........
|
|
|||
|
|||
![]()
JA absolut säger skylten att det är förbjudet att vistas där för andra än de som arbetar där... Kanske reserverat för de som arbetar på serveringarna på stranden..??
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
"Förbjudet att trakassera hemmavarande kamrater med sms om flamberad saganaki på Lambi"
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Denna skylt betyder så vitt vi vet att det är förbjudet att stanna/parkera. Vad grekerna anser kan man bara ana...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Nicka;98553]Denna skylt betyder så vitt vi vet att det är förbjudet att stanna/parkera. Vad grekerna anser kan man bara ana...
![]() Det mesta av bilen är ju på rätt sida av skylten ![]() ![]() Moster ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, nog tolkar dom den annorlunda..
![]() Det gäller att slå i backen men´s man rullar, eller? //PO ![]() |
![]() |
|
|