|
||||
|
||||
Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach
Citat:
/Ofelia |
|
||||
|
||||
Vaggelis har ofta fullt, när vi var där i september förra året kunde vi bara stanna två nätter, sedan var det fullt, ändå finns det 40 rum eller något sådant. Poppis är bara förnamnet.
|
|
|||
|
|||
Hej och tack för alla svar!
Arne: Ja det är ju det som är kruxet, vi åker på en onsdag... Är framme i Aten 10.40 den 30 april, så det blir till att se stan över dan innan vi kliver på färjan 17.30 för att lägga till vid Naxos kvart i elva på kvällen. Vaggelis hämtar oss. Vi får väl se om vi inte kan pruta på plats eller kanske byta till ett mindre rum som Elisabeth föreslog! Han verkar supertrevlig så det blir nog inga större problem, eller vad tror ni. Annars är jag beredd att betala omkring 45 € per dygn i en "lägenhet" på Naxos, det är ju ändå gubbens 40-årsdag vi ska fira! Hälsn. Mariell -som äntligen spikat resan, fast ändå tänker på Sifnos, får ta den ön på nästa resa! |
|
|||
|
|||
Citat:
/Elisabeth |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Inget ont sagt om de 5 gullungar vi har här hemma, men ibland kan man ju längta efter att få vara tillsammans som vuxna lite mer än nån strötimme här och där... /Mariell |
|
||||
|
||||
OJ, skulle inte tveka om att förboka...!!
|
|
|||
|
|||
Det blev fel datum innan när jag skrev om vilka datum vi ska åka till Naxos. Dom rätta datumen är 26/6 - 2/7.
/Elisabeth |
|
|||
|
|||
Hej!
Jag och min flickvän håller på att sy ihop en resa till Naxos i augusti. Apollos datum stämde inte riktigt med våra behov, så nu har vi hittat hyffsat billiga flygbiljetter och ska "bara" hitta boende. Många verkar trycka på att boka på plats, men vi känner att denna gången vil vi ha något klart från början. Priset ovanstående hotel ville ha för ett dubbelrum 15 - 22 augusti var 90 euro. Tyckte de va lite i maffigaste laget. Men är det där man får räkna med att hamna om man ska boka hemifrån??? Vi hade som max satt 70 euro per natt för 8 nätter (14-22 aug) för en tvåbädds studio i Ag. prok. beach. Då vill vi ha ett fräscht o trevligt hotel med pool, nära stranden. Är det för mycket att begära för den pengen!!??? Tacksam för alla svar! |
|
||||
|
||||
Ni reser under den absoluta högsäsongen så priserna är därefter, dyrt med andra ord. Det är oftast billigare att fixa boendet på plats, men när det gäller den tid ni åker får man vara glad om man överhuvudtaget får ett rum. Agios Prokopios är garanterat fullbokad i augusti, så att chansa där är ingen vits. Jag skulle ha bokat hemifrån och (motvilligt) accepterat det höga priset. När vi kom till Naxos sent på kvällen den 10/8 förra året fanns det bara rum på campingen i Maragas.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Nu vill vi tillbaka, vi blev lika kära i ön båda två!! Vi håller på att dö av längtan. Förhoppningsvis tar vi en flygstol i maj igen, en perfekt månad att vara där för att ladda batterierna. Tusen tack för alla som gav oss bra tips! |
|
|