|
|||
|
|||
Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach
Är det någon som har erfarenhet av detta hotell? Kalimera rekommenderar det och det ser fint ut. Kul att för en gång skull ta ett boende med pool. Vi har blivit erbjudna studios för 4 personer ett pris på 55€, är det ett bra pris?
|
|
||||
|
||||
Sv: Hotel Agios Prokopios - Agios Prokopios Beach
Vi har bott på detta Hotel de senaste nio åren vi besökt Naxos. Trivs rent förträffligt med såväl hotell som omgivningarna.
Arne |
|
|||
|
|||
Citat:
Tackar, det låter bra. |
|
||||
|
||||
Håller med Arne!
/Ofelia |
|
|||
|
|||
Hotellet är toppen ! Perfekt läge ! Mycket , mycket prisvärt !
Men ... bäst av allt är Vaggelis och hans fantastika familj som äger hela härligheten. Vilken kanonservice på allt ! I mitt fall är hotellet unikt så till vida att det är det första och enda hotell jag någonsin återvänt till i semestersyfte, då vi annars brukar ha som "praxis" att alltid försöka se "nya ting" då vi är ute och reser. Ni har gjort ett mycket bra val ! |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
Eva undrade:
Har tänkt bo där någon gång och det känns som ett ställe som passar bra om man reser med barn och barnbarn. Någon som vet om Vaggelis har barnbilstol till sin bil? (Jag misslyckades med mitt citatförsök, så det får bli så här den här gången) Hej! Vaggelis erbjöd oss att låna en bilbarnstol om vi ville hyra bil. Dock blev vår dottr sjuk så vi kom aldrig iväg med bilen. Däför vet vi inte i vilket skick den är. Om du undrar om han har en stol i SIN bil så hade han det inte då. Men om ni bokar hos honom och bestämmer transer från färjan så fixar han det säkert. /Ofelia |
|
||||
|
||||
Tack för svaret Ofelia.
Eva |
|
||||
|
||||
Jag är tveksam till om han lyckas fästa barnstolen i den minibuss han har men säker är jag ju inte. Helt säkert så lovar han att utrusta bussen med barnstol om ni kräver det och förbokar men jag är alltså tveksam till om stolen sitter fast ordentligt.
Om jag kommer ihåg det kan jag fråga honom då vi far dit i juni men då får du påminna mej en gång till innan vi åker. Vi ska inte bo hos honom då eftersom vi vill bo vid Agios Georgios stranden. Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
Sv: Hotel Agios Prokopios
Hakar på den här tråden eftersom vi tänker bo hos Vaggelis på Hotel Agios Prokopios.
Jag har mailat med honom och fått ett pris på 45€/natt i 5 nätter från 30 april-5 maj, för en lägenhet med både balkong och veranda (Vi är 2 stycken men det får plats 4). Toppenpris tycker jag själv som har noll erfarenhet av Naxos och Grekland! Ska ge bort resan till min sambo på hans 40årsdag så det får bli lite mer än budgetrum... Nu vill han ha alla mina kortuppgifter via mail, så han kan dra 90€ om vi INTE kommer ner. Är detta något som man brukar göra? Kan jag känna mig säker på att lämna mina kortuppgifter på det sättet? Nån som har någon erfarenhet av det? /Mariell |
|
||||
|
||||
Ja, det är helt lugnt. Vaggelis tillämpar denna regel med kortuppgifter endast för att förhindra så kallade spökbokningar, dvs att turister ibland
bokar in sig på flera alternativ och sedan på plats väljer ett av dem. Då är det jobbigt om Hotellägaren har tackat nej till andra gäster på grund av att han haft fullbokat. Jag kan personligen gå i god för att Hotel Prokopios är ett mycket seriöst Hotell och att kontouppgifterna på intet sätt kommer att missbrukas. Vi har bott hos Vaggelis i tiotalet år nu och har bara gott att säga om Hotellet. Arne och Hustru Birgitta |
|
||||
|
||||
Sv: Hotel Agios Prokopios
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Tack både Arne och Eva!
Är det dyrt alltså? Det är alltså en lägenhet med två rum och kök, utgång både mot trädgården och poolen. Trodde det var hyfsat bra pris... Är det någon som vill rekommendera nåt annat ställe så här i sista minuten, eller ska jag försöka pruta lite? /Mariell |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
Det är ett hyfsat pris och ni kommer inte att bli besvikna, frågan är om frukost ingår?
Annars tycker jag inte att ni behöver förboka den tiden på året, utan ta med Vaggelis mobilnummer och ring från färjan eller hamnen ni åker från och prata med Vaggelis så kommer han och hämtar er i Naxos hamn och ni har fortfarande möjligheten att förhandla om priset på plats då ni sett rummen eller ta ett annat hotell. Finns flera fina alldeles i närheten. Micke |
|
||||
|
||||
Är det en tvårumslägenhet så är det inte så dyrt men betänk att det är riktig lågsäsong när alla har lediga rum. Jag skulle göra som i förslaget ovan och ringa vid ankomsten till ön.
Eva |
|
|||
|
|||
Hej och tack för svar!
Ja, man kanske är lite för svensk bara, ha koll på allt i förväg... Priset är exkl frukost, för den ville han ha 5€ extra per person. Vår båt kommer in till Naxos 22.45 och sen ska vi ta oss till Prokopios också. För mig som både svensk och nybörjare på obokade resor känns det som väldigt sent att leta efter boende den tiden på dygnet. Är det inte kolsvart ute då? Men jag är inte helt orädd heller, säger ni att det går att få tag i bättre boende för samma peng alt lika boende till mindre genom att leta på plats, så ok, då kör jag på det! /Mariell |
|
||||
|
||||
Personligen föredrar jag att ha rum bokat om jag kommer fram så sent, vill gärna komma på plats så snabbt jag kan, oavsett när på året det är.
|
|
||||
|
||||
Verkar vettigast att förhandsboka, i alla fall första natten. Men, när landar ni i Athen? Det finns ju färjealternativ. Från Rafina kan ni fara vid halvfemtiden och vara framme på Naxos vid halvniotiden. Alla dagar utom onsdag går denna tur. I Rafina är ni på 30 min med taxi eller buss.
Arne 16:45RAFINA (RAF) 20:35 NAXOS (NAX) 30/5/08 28/9/08 [CENTER]MF [/CENTER] cc |
|
|||
|
|||
Hej!
Om jag vore du skulle jag höra med Vagelis om han inte har en studio till er. Du kan välja att få mot poolen, de är stora och bra. Är ni bara två personer räcker det gott o väl, själv reser jag med man o två tonårsbarn och vi tycker det är okey för oss fyra. Tyvärr hade Vagelis fullt i år när vi skulle boka så det blir hos hans syster Ioanna. Vi ser fram emot våran sjunde ö-luff i sommar,ni kommer inte att bli besvikna på Naxos det är den ön vi varit flest gånger på. Elisabeth |
|
|