|
|||
|
|||
Sv: BILVÄG TILL OLYMBOS
....javisst, de e ba å ratta på....kamera,vatten å gott om tid...
|
|
||||
|
||||
Ha ha, vännen Vasilis körde dit med sin vita Audi redan för ett par år sedan, för att imponera på en dam.... Inga skador på bilen, bara stort behov av tvätt efteråt. Så nog går det, bara motivationen finns!
Karin som alltid längtar ner |
|
||||
|
||||
Vi kjørte veien til Olymbos 21. mai, og den var egentlig værre enn i september i fjor. Det har regnet mye i vinter, og veien blir ikke vedlikeholdt. Mange hull, og mye stein. Anbefaler å kjøre forsiktig med jeep, ikke bruk vanlig bil, det kan bli dyrt!
Det er nok lenge til det kommer asfalt her, og enda lenger til det blir buss-forbindelse mellom nord og sør. |
|
||||
|
||||
Jag körde till Olympos i juni år 2000 och då var vägen både smal och på många ställen farliga passarser mot nu den 28 maj har vägen brädats och alla pasager är borta så farorna har nästan försvunit. Därimot av regn i början på maj gjort att det är yterst olämpligt att använda i vanlig personbil till den drykt 18 km grusvägen till Olympos. Jag såg inga aktiviteter med de fordon som stog efter väg på flera ställen, men de förkom att de reparerade fordon på flera ställen. Jag tror att det behövs en 10 års period till innan vägen är klar för vanliga personbilar. Jag använde en Jeep när vi tog oss till Olympos och det sista 18 km tog ca. 40 min och jag kan rekomendera att det är ett bra sätt att ta sig fram på.
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Någon som åkt där nyligen, efter Panakis inlägg ovan?
Åker till Karpathos 6 augusti. Blir andra gången på denna fantastiska ö! |
|
|