![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Åker till Agia Marina 1 okt, blev lite nyfiken vad det gjort längs vägen där? Det har jag också missat! Berätta vad de gjort
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej! Jo jag promenerade fr Platanias för att äta på min favoritrestaurang i Agia Marina (svänger efter macken upp till sista restaurangrn på vänster sida efter vägskälet) och äta lamm i ugn med potatis, mums. Vet ej vad restaurangen heter men jag tror ALLT är gott är, har prövar mousaka oxå...
De hade alltså breddat och gjort om trottoarerna och satt upp fin gatubelysning och jag tror gjort om en hel del fasader och restauranger också - jag var där för två år sedan. De verkar ha börjat från Chania-hållet o ansträngt sig med hela vägen som verkar mycket finare - på väg mot Platanias tror jag. Där såg jag inte till det där låga utskjutande hörnet av en balkong över en mycket smal trottoarbit längre.... hopp om livet alltså. F ö åt vi på restaurangen över minigolfen Sopoupo eller vad den nu hette - jag blandar ihop namn tror jag - men där var supergott och verkligen toppenservice!!! Där behövde man bara betala det man beställde också, inga extra bröd t.ex MYCKET GOTT BETYG särskilt en lite kraftigare tjej som förklarade vad maten innehöll och sådär också. ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Men.. när vi klev av planet på Skavsta igår kväll så hällregnade det!! Det blev att springa in på terminalen så snabbt man kunde. Och plocka med sig blöta resväskor från bagagebandet. Sverige hälsade oss tillbaka till vardagen igen på ett brutalt sätt minsann.. ![]() Monica S |
|
|||
|
|||
![]()
Har samma funderingar ang regn... Åker om en vecka och tittade på prognoserna idag. Ser ut som regn och åska många dagar framöver...
![]() ![]() Nån som kan berätta om hur vädret är där nere nu? Vet inte om man ska lita på smhi?? Jag hoppas iaf att vi får lite sol, det är ju en av de största anledningarna att man åker...... MVH Lina |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dej Lina, man blir lite hispig. Vi åker inte förrän 19.9, om knappt två veckor, men jag börjar också bli nervös när jag ser prognosen. För fyra år sen var vi en vecka i Bulgarien med barnen då vädret slog om. 2,5 dar sol hade vi väl... Nu har vi två barnbarn med också, 2 och 3 år gamla . Skulle verkligen unna alla lite sommarvärme. Jag har sagt att Kreta är solsäkert i september, hoppas det!
/Britt |
|
|||
|
|||
![]()
Klart det er kjipt når det regner i ferien, men jeg skjønner ikke helt hvorfor dere virker så overrasket. Drar man til Hellas senere enn august (eller før juli) er det slett ikke uvanlig med littt regn.
Og som andre har skrevet: Det er mye å finne på selv om det regner ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har alltid denna länk nära till hand för att se väderprognosen över Souda.
...myssa.... http://www.wunderground.com/global/stations/16746.html |
|
||||
|
||||
![]()
Jo det kan visst regna på Kreta och det kan regna riktigt rejält och då finns det inget mycket att göra.
Inget dåligt väder, bara dåliga kläder heter det ju men om det det regnar så där riktigt rejält då hjälper inte ens bra kläder. Koppla av, läs en bra bok, lek med barnen eller bara kolla på regnet. Men.... det är ju inte varje dag det ser så här på hösten eller vintern. Sommaren är tillbaka i ett huj med riktigt fint väder långt fram i december. Så förtvivlas ej du lilla hop som tror på regn, efter regn kommer sol. Kolla hur vädret ser ut i Chania just nu på följande länk: http://www.meteo.gr/stations/chania/ lars Kriti stin kardia mou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det var fina bilder från hamnen i Chania, Lars.
Och vilken vacker himmel i går kväll kl. 19. |
![]() |
|
|