Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-09-02, 11:39
lpj lpj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 60
Standard Regn.... (suck)

Vi ska åka till Platanias på lördag och var inne och kollade vädret för nästa vecka. Det ska tydligen bli regn måndag, tisdag och fredag!!!!!Snyft, regn har jag nog av hemma...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-09-02, 13:35
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norrköping
Inlägg: 295
Standard Sv: Regn.... (suck)

Det beror på vilken vädertjänst du kollar in!
smhi lovar bättre, yr sämre. men 4 mm regn på ett dygn är ju inte så mycket.

Tänk positivt

/anna
(som åker till Kalives på söndag...)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-09-02, 13:40
lpj lpj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 60
Standard Sv: Regn.... (suck)

Ja, jag är verkligen värdelös på att tänka positivt...försöker..men nja går inget vidare. Jag blir så besviken, sett fram emot resan så länge och betalt en massa pengar. Förra året åkte vi samma vecka och hade kanon väder, men då hamnade yngsta sonen på sjukhus i två dygn där nere...Hade varit skönt att få en härlig semester i år.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-09-02, 14:44
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Regn.... (suck)

Lita inte alltid blint på vädersidorna! Visade igår för oss i Koroniområdet hällregn, men jag har inte sett regn än här.
Och skulle det regna vid den här årstiden är det lätta duggregn.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-09-02, 15:40
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norrköping
Inlägg: 295
Standard Sv: Regn.... (suck)

Lite mer peppning:

OM det nu skulle bli en regnig dag, så tänk på att det ändå är mycket varmare än här hemma. Det går definitivt att göra utomhusaktiviteter, och barnen är nog gärna på stranden / vid poolen ändå.

Och på Kreta / i Platanias så finns det ju hur mycket som helst att göra även om vädret inte är 30 grader och sol. Särskilt om man har barnen med sig. Limnopoulis vattenlek, tex. Lovar att det funkar superbra vid halvbra väder. Eller en utflykt till Chania (kanske roligare för mamma;o). Eller en längre utflykt, till Elafonissi på sydsidan. Garanterat soligt där även om det skvätter lite på norrkusten!

Vi kanske ska mötas på halva vägen (i Chania...), ta en kaffe på nåt fik och låta våra barn leka med varandra?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-09-02, 15:53
lpj lpj är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 60
Standard Sv: Regn.... (suck)

Ja, Elafonissi hade vi ändå tänkt besöka, får väl planera in det på tisdagen då det tydligen skulle vara sämst väder.
Barnen blir förmodligen överlyckliga om vi tar ett besök på Limnoupolis. Börjar skaka av mig den värsta besvikelsen,. Så typiskt mig att ta ut allt i förskott.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-09-02, 23:06
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 087
Standard Sv: Regn.... (suck)

Citat:
Ursprungligen postat av lpj Visa inlägg
Ja, Elafonissi hade vi ändå tänkt besöka, får väl planera in det på tisdagen då det tydligen skulle vara sämst väder.
Barnen blir förmodligen överlyckliga om vi tar ett besök på Limnoupolis. Börjar skaka av mig den värsta besvikelsen,. Så typiskt mig att ta ut allt i förskott.
Att köra hyrbil om det regnar kan ha lite nackdelar det också. Asfalten blir ofta alldeles snorhalkig av regnet, råkar det dessutom komma lite rejält med regn så kan vägarna bli översvämmade. Låt inte detta avskräcka er men ha med det i beräkningarna om ni ska ut och köra.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-09-03, 12:04
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Regn.... (suck)

I Molivos lyser soken fran en klar himmel. Sa har det varit varje dag men det ar svalare an forra aret da vi var i Agios Isidoros fast det var en vecka senare.

Kvallarna kanns nastan kalla men eftersom det ar vindstilla ar det anda ok. Den som reser nu bor kanske packa ner ett par langarmade i vaskan.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-09-04, 11:51
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Regn.... (suck)

Citat:
Ursprungligen postat av lpj Visa inlägg
Vi ska åka till Platanias på lördag och var inne och kollade vädret för nästa vecka. Det ska tydligen bli regn måndag, tisdag och fredag!!!!!Snyft, regn har jag nog av hemma...
Ingen risk för regn. Vi kom hem från Kreta/Platanias igår kväll. Det hängde lite moln uppe kring bergen vissa dagar.. men inget regn nere vid kusten. Sol och +30 dagtid.. något svalare nattetid...

Men.. när vi klev av planet på Skavsta igår kväll så hällregnade det!! Det blev att springa in på terminalen så snabbt man kunde. Och plocka med sig blöta resväskor från bagagebandet. Sverige hälsade oss tillbaka till vardagen igen på ett brutalt sätt minsann..

Monica S
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-09-07, 16:16
linah_83 linah_83 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 18
Standard Sv: Regn.... (suck)

Har samma funderingar ang regn... Åker om en vecka och tittade på prognoserna idag. Ser ut som regn och åska många dagar framöver...

Nån som kan berätta om hur vädret är där nere nu? Vet inte om man ska lita på smhi??

Jag hoppas iaf att vi får lite sol, det är ju en av de största anledningarna att man åker......

MVH Lina
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-09-07, 19:00
BrittMs avatar
BrittM BrittM är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Åland
Inlägg: 76
Standard Sv: Regn.... (suck)

Håller med dej Lina, man blir lite hispig. Vi åker inte förrän 19.9, om knappt två veckor, men jag börjar också bli nervös när jag ser prognosen. För fyra år sen var vi en vecka i Bulgarien med barnen då vädret slog om. 2,5 dar sol hade vi väl... Nu har vi två barnbarn med också, 2 och 3 år gamla . Skulle verkligen unna alla lite sommarvärme. Jag har sagt att Kreta är solsäkert i september, hoppas det!

/Britt
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-09-07, 21:07
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Regn.... (suck)

Klart det er kjipt når det regner i ferien, men jeg skjønner ikke helt hvorfor dere virker så overrasket. Drar man til Hellas senere enn august (eller før juli) er det slett ikke uvanlig med littt regn.
Og som andre har skrevet: Det er mye å finne på selv om det regner
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-09-07, 21:29
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Regn.... (suck)

Jag har alltid denna länk nära till hand för att se väderprognosen över Souda.
...myssa.... http://www.wunderground.com/global/stations/16746.html
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-09-08, 00:25
habs habs är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 45
Standard Sv: Regn.... (suck)

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
I Molivos lyser soken fran en klar himmel. Sa har det varit varje dag men det ar svalare an forra aret da vi var i Agios Isidoros fast det var en vecka senare.

Kvallarna kanns nastan kalla men eftersom det ar vindstilla ar det anda ok. Den som reser nu bor kanske packa ner ett par langarmade i vaskan.

Eva
precis kommit hem från platanias och där behövdes inget långärmat på kvällen.
runt 26-27 grader under natten och ca 33-35 på dagarna
det var nästan så att man önskade lite vind.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2009-09-08, 07:39
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Regn.... (suck)

Jag skulle nog ta med långärmat ändå, vädret kan ändras väldigt snabbt.
Efter att ha haft +34-36 och sol och +25 på kvällarna så hadde vi +17 och regn igår och idag +19 och jättemolnigt
Svara med citat
  #16  
Gammal 2009-09-08, 08:19
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 616
Standard Sv: Regn.... (suck)

Du kan väl behålla molnen där och inte skicka dom till Karpathoshållet närmaste veckan

Riitta
Svara med citat
  #17  
Gammal 2009-09-08, 09:49
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Regn.... (suck)

Jag ska försöka hålla molnen och regnen här, fast lite sol vill vi också ha här nu eftersom jag släktingar från Finland här på semester
Svara med citat
  #18  
Gammal 2009-09-10, 16:26
linah_83 linah_83 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 18
Standard Sv: Regn.... (suck)

Jo lite överraskad blev jag när jag kollade smhi o såg att det skulle regna o åska 5 dagar framåt... Eller överraskad blir man inte, kanske fel ord... Vädret är väl konstigt överallt nu. Men när jag tittat på "fakta" om Kretas väder i september har det framgått att det är endast ca 2 regn-dagar i september. Jag fattar att man inte kan lita 100% på det men inte trodde jag att det kanske skulle regna 1 v i sträck typ. Men men... Som sagt med väder vet man aldrig!

Nån som befinner sig på chaniakusten nu och kan berätta vad det är för väder? Litar inte riktigt på de olika prognoserna för det står olika beroende på vart man tittar...

Nu är det inte långt kvar.......
Svara med citat
  #19  
Gammal 2009-09-10, 18:52
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Regn.... (suck)

Kolla på webkameran på Mitsos restaurant! Eller på den i hamnen i Chania.
Gunilla
Svara med citat
  #20  
Gammal 2009-09-10, 20:03
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Regn.... (suck)

Enligt välinformerad källa kunde Mitsos inte ha öppet ikväll pga allt regn men lugn det hinner ändra sig.
Gunilla
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT