![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Mythos smakar inte som den gjorde förr. Iofs har ju inte Mythos varit så bäsk i smaken någon gång tidigare, men som den smakar nu kan man ju snart inte kalla den ÖL
snarare slibb/sockerdricka.Vilken tur att smaken vi har är olika ![]() Yeasou
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Kermit och Peter med flera;1000000 tack för en underbart trevlig kväll och hälsningar till er alla från Anna och Christos. //Kikh |
|
|
||||
|
||||
|
Lite kompletterande ölinformation:
-Som jag nämnt tidigare ingår alltså Mythos Brewery i The Carlsberg Group. -Ölet Alfa bryggs av Athenian Brewery som ägs av Heineken. -Vergina bryggs av Macedonian Trace Brewery som verkar vara grekiskägt. -Varumärket Fix Hellas ägs numera av Olympic Brewery som brygger i "third part facilities" vilket brukar betyda att man inte har något eget bryggverk utan hyr in sig i ett annat bryggeri. Lite kuriosa: det ursprungliga Fix-bryggeriet grundades 1864 av en bayrare vid namn Fuchs som hade varit personlig bryggmästare åt den grekiska kungen. /kimmen |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() ...De var faktiskt goda....... Men man måste ju vara på plats i Grekland för att känna av smaken på riktigt .... Snart så.... bara 6 dagar kvar .....//C@nny |
|
|
|||
|
|||
|
Tänk vad mycket man inte vet... och dricker bra ändå!
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Rättelse: Mythos Brewery ingår numera i The Carlsberg Group. ![]() /kimmen Senast redigerad av kimmen den 2010-06-20 klockan 23:49. Anledning: Rättelse |
|
|
||||
|
||||
|
Förra veckan kom jag tillbaka från Kalymnos och drack Mythos på olika restauranger och köpte även några burkar på en livsmedelsaffär. På alla restauranger var Mythos himmelskt gott men Mythos i burkar från affärern smakade vissa stunder spydigt och jag orkade inte dricka allt. Smaken var inte samma som Mythos serverade på restauranger. Kanske var ölet från affären för gammalt eller...?
Ölen från båda ställen var kalla och starkt nedkylda men ändå hade olika kvalité. Enigma |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Själv har jag druckit Alfa och Virgina i några år nu, efter långt och strävsamt Mythos-drickande. Huruvida det beror på ökad ålder eller förfinade smaklökar låter jag föbli osagt...//Kikh |
|
|
||||
|
||||
|
Virgina var en ny och trevlig upptäckt. Trots att jag reser två gånger om året till Grekland är det -nu- på Naxos som jag ser/dricker den för första gången - definitivt inte sista.
![]() Yeasou; du tycker Mythos är för söt, själv tycker jag den är lite tunn ... ![]() Men jag är glad att den finns att köpa i Sverige.
|
|
|
||||
|
||||
|
Hm. Jag som nyss lagt 14 dagar på att prova Mythos minst en gång om dagen utan att märka nån skillnad.
Två saker kan dock minska värdet i mina provresultat: 1. Jag är ingen ölkännare 2. Jag älskar Mythos. |
|
|
||||
|
||||
|
En kall Mythos på servering en varm dag - JA TACK!
En ljummen Mythos ur burk på stranden - NEJ TACK! Har provat båda och det smakar helt olika... Kanske blir det en Mythos i Aten i morgon kväll? Få se om jag märker någon skillnad från förra sommaren. Det finns mycket bra i Grekland, men ölen är kanske inte det jag sätter främst ändå... Aina (snart) på väg |
|
|
||||
|
||||
|
Skall snart (om en vecka) se om jag känner någon skillnad. Mythos smakar inte lika dant hemma som i Grekland, tror det har med miljön att göra
![]() Mmmm- en kall Mythos på stranden... gotti gott gott
|
|
|
||||
|
||||
|
De har tydligen andrat utseendet pa flaskan iallafall, meddelar en mig narstaende kalla (= min bartendrande grekiske make
) Kanske passade de pa att andra lite pa smaken ocksa??? Ska kolla upp det lite narmare a det snaraste!
|
![]() |
|
|