![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi bor här mellan oktober och april .Och jag brukar säga att det är som Sv sommar.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det finns något som kallas alkionides meres, dagar med vackert väder, i januari.Sämsta vädret brukar vara i februari.
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Och Marianne...din bild gör mig lycklig...över att jag inte är där alltså! ![]() Jag säger som jag alltid har sagt...snö är bara snyggt på vykort! ![]() Cina, nu har du bara ett par dagar kvar i snöeländet! ![]() Lite lustigt är det...Sverige har kallaste november på 120 år och Kreta har varmaste november på 50 år...hmmm...fast jag tackar o bugar och ser fram mot resten av vintern här på Kreta hur den än blir! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Idag har vi också nästan sommar,det är bara -4.
Ifjol den här tiden borrade vi för bergvärme,det regnade och var blött ända fram mot lucia.Dan efter traktorn varit här och fyllt igen diket kom snön.Tack sa vi, eftersom det var lera och skit överallt! Snackisen den här veckan är jordskalvet,centrum var 1mil hemifrån men vårt hus vart rejält omruskat. Själv var jag och jobbade inne i stan och visst kändes det där också men inte så mycket.Reagerade mest på att det vart ett konstigt ljud. |
![]() |
|
|