![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Idag promenerade vi till Chania fr Kalamaki, efter stränderna, temp 23 gr. strålande sol.Kaffe på Röda Cykeln i .Chania .Man går fortfarande i nov i linne o shorts.Varmaste nov. på 50 år säger dom som varit med ett tag.Och en anledning är att vi inte fått någon snö på bergen vilket har en kylande effekt .I helgen pratar man om temp.på 29 gr.Hälsn jan o. Birgitta
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja Jan, sparka på dem som redan ligger
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tacka vet jag snö o kyla! Ska vi skicka ner lite?Gunilla (som inte är ett dugg avundsjuk)
|
|
|||
|
|||
![]()
Här kommer man med lite vänlig information om vädret och detta är tacken
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag har ungefär lika varmt o skönt här i Rethymno, men det är väl ingen tröst det heller.. ![]() Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Jodå, jag är avundsjuk!
![]() Gunilla (som tittar på dvdn med Kotsiras konsert som tröst) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Kotsiras var väl ingen dålig tröst, Gunilla! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nä, avundsjuk är jag nog inte.....men jag UNNAR er verkligen det liv ni kunnat fixa.
![]() Här i Kalmar är det jättefint nu med lagom med snö, fredagen före första advent. I morgon ska advenstspyntet fram och vi ska fira ett av barnbarnens 3-års dag. Lillasyster är precis en månad gammal och det ska också firas. Så ska ett annat barnbarn sova här till söndag... "På spåret" har precis haft säsongspremiär och maken och jag har tävlat. Vi kom 2:a! ![]() Visst längtar vi till Grekland, men i april är jag där...och eftersom jag nu har fått ett jobb med SEMESTERDAGAR injobbade så kan jag förutom 2 veckor i Grekland i april även få 10 dagar till innan juli ..Jag gissar väl att dessa med stor sannolikhet också går till Grekland.....Det finns ju flyg Kalmar-Chania!!! Nä...klaga kan jag verkligen inte...men jag lusläser allt och njuter av alla Kretarapporter... Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Grattis till 2:a-placeringen...bra gjort! Vart ska ni i april? Blir det Tinos kanske? ![]() Om ni kommer till Kreta i juni måste vi ses, Lissi! Yanna |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Sen hopppas vi på en junivecka dit det går billigt flyg ![]() OM det blir Kreta så ska vi självklart ses..Förra gången i Rethymno hade vi så trevligt med Git och Kalle, både på vår balkong och hemma hos dem med vänner. SÅ generösa och gästvänliga! Sen lyssnade vi när Kalle spelade på en klubb/restaurang. Kvällen blev sen och det blev mycket vin och flyget hem gick GRÄSLIGT tidigt minns jag ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hakar på June!
|
|
||||
|
||||
![]()
Undrar om inte jan c och Yanna får en aning hemlängtan
![]() ![]() Kallaste novemberdagen på 120 år var det någon som sa... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nej inte ett dugg kl kvart i nio nu på morgonen 20 gr o. kaffe på balkongen hälsn fr ett soldisigt Kreta Jan.
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja riktigt uschligt är det, vaknade till -13 grader imorse, skrev in i min 10-årskalender, såg jag idag för ett år sedan, var det +6 och jag skördade resterna av mina druvor i växthuset, 3 kg blev det. Har varit tvungen att åka o köpa en jacka/täcke till Bosco! Han fryser, vill inte gå ut (inte jag heller) Han hatar att ha kläder på sig, men han är ju dryga 8 år nu o det känns som han är känsligare för kylan nu så här i gyllene medelåldern
![]() ![]() Cina & Bosco |
|
||||
|
||||
![]()
Idag har jag åkt buss i tjänsten mellan Skellefteå och Umeå mitt på dagen. Otroligt vackert med vita fält, snötyngda träd, klarblå himmel, strålande vintersol och betande renar en bit från vägkanten. Hur många fina kortmotiv som helst. Något alla borde få uppleva. Nu åker jag snart till varmare breddgrader så jag hoppas det är lika fint när vi kommer hem igen.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Men visst, HATAR man kyla och snö då är ju detta vädret skrutt ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Hur är vädret en normal höst på Kreta? Har hört att det kan vara flera dagar med "svensk sommar" långt in i december även då.
|
![]() |
|
|