|
|||
|
|||
Sv: Gigantes för första gången
Hei hei.
Idag er det min tur til å prøve å lage giganten:-). Er litt skeptisk til skallet på bønnene, tar dere det av? Har nå kokt bønnene i 1 time og sausen er klar. Tror jeg lar skallet sitte i dag, så får vi se. Det lukter himmelsk:-)). Hilsen AnitaC |
|
||||
|
||||
Det är inga skal egentligen. Hur som helst ska du inte ta av några skal om du hittar det.
Citat:
|
|
|||
|
|||
Takk for svaret. Nå står de i ovnen på 180 grader, er det varmt nok tro. Tok em smak etter 40 min. Bønnene var litt harde, men VELDIG gode mmmm.
HilsenAnitaC |
|
||||
|
||||
Graderna är bra. Var inte rädd för att låta de stanna i ugnen länge, bönorna är som godast om de är lite "mosiga" (mjuka) i konsistensen. Om det behövs kan du ha i mer vatten eller buljong.
|
|
||||
|
||||
Hur gick det?
|
|
|||
|
|||
Det gikk kjempe bra. Jeg lagde bekri meze, Gemista, tzatziki, tiropitakia, gigantes, manitariopita og salat. Hadde indiske venner på besøk (en vegetarianer). Hadde noen få chilliflakes i gigantesen, det ble veldig godt. Lagde som vanlig veldig mye, så søndagsmiddagen er klar.
Tusen takk for oppskrift og hjelp. Hilsen AnitaC |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag förstår att du fick över till söndagsmiddagen. Vi fick också över, fast vi bara lagade gigantes. Den smakade ännu godare några dagar senare. Lite chilli i ska vi prova nästa gång, det låter väldigt gott. Kul att du lagade grekisk mat till indier. |
|
|