![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Kikh Senast redigerad av Kikh den 2006-03-01 klockan 21:48. |
|
||||
|
||||
![]()
Om det blir någon resa av för mig i år (ännu ej klart i skrivande stund) så kommer den naturligtvis att gå till mitt älskade Makrigialos!
![]() ![]() ![]() Göran |
|
||||
|
||||
![]()
23. juni ankommer vi Platanias. Der skal vi være 2 uker.
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Du som ska till Chania, Loutro, Paleochora och Chora Sfakion, hur är det på de ställena? Juni, eller Augusti? När är det som bäst? Vi är en barnfamilj som letar efter lugn..inte party!! Mygg? Stränder? Bra boende? Kanske någon som vet lite om dessa ställena??!! Tack |
|
||||
|
||||
![]()
Marie. Du undrar om Chania, Paleochora, Loutro och C.S. Loutro och C.S. har vi inte varit i, ännu. Paleochora däremot är en favorit. Där finns bra utbud av boende. Olika kategorier. Finns två stränder, en lång sandstrand och en kortare pebblesstrand. Undervattenströmmar kan förekomma. Men, det är jättesköna bad där. Vattnet är lite svalare än på nordsidan. Mygg har vi råkat ut för men det var på nordsidan, i Kato Stalos, utanför Chania. i Canaia finns Nea Chora med strand. Sen finns ju stränder på parad västerut.
|
|
||||
|
||||
![]()
Förhoppningsvis kommer vi i väg runt den 20:e april och stannar i 6 månader i lilla Pano Stalos/Chania. Sova på stranden är kanske en god idé, i alla fall i juli/augusti.
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ramses!!
Låter trevligt, tack!! |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ramses har sänt privat meddelande till dig. Må väl alla Christer |
|
|||
|
|||
![]()
Var skall ni bo??
//Joppan Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Frågar dig samma sak som jag frågade en annan Georgioupolisresenär,
var skall ni bo då? //Joppan (Georgioupolis i augsti) Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Det finns bara ett ställe - Frangokastello!!!
Carina |
|
||||
|
||||
![]()
Vi ska bo hos Haris Rooms... har aldrig bott där förr, men Anna, som jag haft mailkontakt med verkar mycket trevlig!
S |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Vi ska bo på Georgioupolis Beach Hotell, vi tyckte verkligen om stället! Trevlig personal och perfekt när man har småbarn. //Outi |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har också bestämt oss för att åka runt omkring hela Kreta nästan alla 14 dagarna vi befinner oss där med hyrbil (som vanligt)
![]() ![]() Martinifk som har 128 dagar kvar........ ![]() Senast redigerad av martinifk den 2006-03-13 klockan 18:39. Anledning: Glömska.... |
|
|||
|
|||
![]()
Vi åker till Platanias i två veckor.
En vespa ska hyras med en gång, sen blir det att i alla fall besöka Falassarna. Det brukar i regel bli någon sväng till sydsidan oxå ![]() 66 dagar kvartill avgång ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
mina resor går som vanligt till platanias/chania
2 v i juni och 4 v i augusti. underbart härligt....... myssa...... |
|
||||
|
||||
![]()
Vi, maken och jag, åker 4 juni och har då 3 veckor till vårt förfogande. Vi ska besöka vänner i lilla byn Arvi, vid "vägs ände", på sydkusten öster om Ierapetra. Vi ska även hyra hos, och umgås med, vännerna kosta Maria i Tsoutsoras på sydkusten. Vi ska åka runt och besöka byar där vi inte varit tidigare också. Vi kommer säkert att "boa" in på andra platser utöver dom jag nämnt. Vi landar i alla fall i Iraklion, sedan får vi se i vilken ordning vi tar saker ting
![]() ![]() ![]() ![]() //Brige |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Brige, en gång Kreta, alltid Kreta......... |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är det klappat och klart (= bokat och betalt). Andra resan i sommar går till Almyrida!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|