![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det skulle vara kul och veta vart på Kreta alla ska.. Jag ska till Rethymnon i Juli
![]() Emelie_kreta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Rethymnon så klart
![]() mvh MartinIFK |
|
||||
|
||||
![]()
Vi ska till Rethymnon en vecka i slutet av maj och till Kato Stalos 2 veckor i juli...
![]() Malin |
|
||||
|
||||
![]()
Joooo, det blir Platanias utanför Chania 20/5-30/9 gissar jag, det beror lite på var/om jag hittar boende. Där i krokarna finns jag i allafall om jag så ska sova på stranden i 4 månader
![]() Ha det gott//Kikh |
|
|||
|
|||
![]()
Vi ska till Rethymnon i början av juni,inget bokat än men så är planerna.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kato Stalos x minst 2
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Kiki vi kan väl sova tillsammans på stranden det känns lite tryggare!
Gunilla ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
HEi!
Vi lander i Heraklion, men har ikke helt bestemt oss videre. Leser alt jeg kommer over før jeg betemmer meg hvor ferden går. Vi skal være borte i 3 uker, og tenker oss også en tur til Naxos i løpet av disse ukene. Har fått inntrykk av at det er litt vanskelig med båtforbindelsene mellom kreta og kykladene. Er det noen som veit om dette stemmer. Hilsen Kari |
|
|||
|
|||
![]()
Vi åker till Daratso utanför Chania i juni.
![]() //L8 |
|
||||
|
||||
![]()
vi åker 17/6 och är där två veckor. Vi börjar med två nätter i chania och sen drar vi söderut. Paleochora, Loutro och Chora Sfakion är det tänkt. hur det sen blir är en annan sak. Längtar
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() emelie_kreta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() emelie_kreta |
|
||||
|
||||
![]()
Vår ferieplan for høsten er : Karpathos - Kassos - Kreta
![]() Siden ferjene anløper Sitia, vil vi gjerne innom Makrigialos igjen ![]() - deretter er målet : Paleochora, Elafonissi og Chania, de er nye bekjentskap for oss ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hei,hei.
Vi reiser til Kreta 2 uker i september.Skal leie bil og reise rundt på østre Kreta(øst for Heraklion).Det skal bli spennende.En by vi vil besøke er Anogia ellers så stopper vi der vi synes det er fint og ser interresant ut.Kjører kanskje helt til Vai.Tar fly til og fra Chania,da det ikke går til Heraklion herfra. Anne |
|
||||
|
||||
![]()
Hej.
Vi åker till Georgioupolis i juli månad... *längtar* |
|
|||
|
|||
![]()
Rethymno GIVETVIS !!!!!!!!!!!!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Efter en vecka på Karpathos på slutet av september ska vi vidare till Kreta antingen med färja eller med flyg till Heraklion. I senaste nyhetsbrevet från Janne var det info om en ny flygförbindelse mellan Karpathos och Heraklion som verkar intressant...
Har inte planerat klart än, men mest troligt ska vi till sydsidan, eftersom det är sent på säsongen. Matala med närheten till utgrävningarna av Faistos lockar. Sedan har jag ju drömt om att återse Elafonisi och att få stiga i land i Loutro, så vi får se om detta går att förverkliga. Vi har hursomhelst 10 dagar på oss innan flyget går hem från Chania 7/10. Hur det än blir, så blir det extra spännande att utforska just sydsidan, eftersom våra tidigare utflykter på Kreta har mest handlat om att utforska den norra och västra sidan. Har nyligen läst en bok som heter "Kreta heter ett land" av Ebba Segerborg (rekommenderas till alla som är intresserade av Kretas historia framför allt). Det är ju precis så det är, Kreta är ett land, som kan man besöka hur många gånger som helst, och ändå har man så mycket kvar att upptäcka! ![]() Ivi Senast redigerad av Ivi den 2006-03-01 klockan 21:29. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
när vi var i Georgioupolis förra sommaren bestämde vi oss för att åka tillbaka i år till samma ställe och till och med till samma hotell. 1-15/7 är datumet. //Outi |
![]() |
|
|