|
||||
|
||||
Sv: Fällda flygstolar. Skyscanner
Citat:
// Malin |
|
|||
|
|||
Detta kan ju inte egentligen vara ett stort problem för någon?
Om någon med långa ben skulle bli trängd av ett fällt ryggstöd så får väl den personen vänligt be om att framförvarande fäller upp stödet igen. Är det ett så stort problem som undersökningen ovan visar så får ju flygbolagen se till att inga säten KAN fällas. Ett typiskt I-LANDSPROBLEM! Lissi |
|
|||
|
|||
Exakt, om ett säte går att fälla ska man väl för sjutton få göra det... Vad är det annars för vits med denna funktion??
|
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har synnerligen stor förståelse för att damen EJ uppskattade att sitta fastklämd med lunchen spilld över kläderna! Detta må vara ett i-landsproblem, men så klaustrofobiskt trånga som många charterplan är tror jag ändock att en hel del resenärer föredrar att slippa fällbara säten. |
|
||||
|
||||
Citat:
Det är iaf då, och endast då jag har lutat bakåt. Annars har jag för det mesta fått emergency exit dom senaste åren. Då kan jag sträcka ut åt andra hållet, så att säga. Annars tycker jag Arnes köp med fällstopp för nått år sedan måste vara en av århundrades uppfinningar. / Nobelpriset i fysik? |
|
|||
|
|||
Citat:
Precis min tanke! Varför finns det överhuvudtaget fällbara säten om det nu är så hemskt att fälla ner dem?? Flygen går ofta tidigt på morgonen vilket för min del innebär att jag får gå upp mitt i natten för att hinna. Blir bara någon enstaka timmes sömn vilket gör att behovet av en tupplur är extremt stort! Fäller aldrig stolen under tiden mat serveras och folk äter men sen har jag inga betänkligheter. Om det innebär ett stort problem för någon annan så får de väl säga ifrån. Tycker dock att problemet ligger hos flygbolagen som köper in flygplan som tydligen inte är funtionella!? |
|
|||
|
|||
Jeg lener aldri tilbake setet, har ikke behov for det under en flight i Europa, selv om jeg stort sett står opp halv fem om natten når jeg tar seks-flyet til Hellas. Får uansett ikke sove på fly.
Og siden jeg er 1,67 høy er det helt greit at de foran meg feller ned setet, iallfall om de sjekker først at jeg ikke får kaffen i fanget. Men min ex, som jeg dro ofte til Hellas og andre steder med, var 1,92, og han slet! Han hadde knapt plass til beina med et oppreist flysete foran, og med et nedfelt sete ble det nærmest umulig å finne plass til knærne. Så i solidaritet med de høye blant oss er jeg helt for at flyselskapene slutter med nedfellbare seter. Til gjengjeld kunne setene godt hatt (valgfri) korsryggstøtte, men det er kanskje bare min ryggs behov? |
|
|||
|
|||
Är på väg hem med flygbussen till Västerås efter en härlig flygresa med nedfällt säte.... Och det var ju fler som hade det..inte blev det något tjafs om det.. än så länge är det iaf inte FÖRBJUDET..!
|
|
||||
|
||||
Jag är drygt 1.90, så självklart fäller jag mitt säte, dock inte under måltiden. Nu flyger jag i och för sig ofta Ryanair, och då uppstår inte de problemen eftersom deras stolar inte är fällbara. Men eftersom jag fortfarande är drygt 1.90, så bokar jag alltid platser vid nödugångarna eller längst fram. Kostar några kronor extra, men det är det värt. Och Admirala, man kan be om en kudde till ryggen. Det brukar jag göra. Funkar helt okey. Jag har inga problem med knäna när jag fäller mitt säte. Tvärtom, snarare.
|
|
|||
|
|||
Citat:
Men de små flyputene må jeg ha tre-fire stk av om det skal hjelpe, og det synes jeg det er flaut å be om Må legge til at jeg har problemer med ryggen ellers også, skal ikke gi flyselskapene og deres flystoler skylden for det! |
|
||||
|
||||
Förstår att det är besvärligt. Vad tror du om detta från ostlunds.se
Ergoplati är ett uppblåsbart svankstöd / ryggkudde som ger stöd för rygg och nacke samt korrigerar din kroppshållning. Eftersom den är vändbar med en flat och en rundad sida passar den till många olika kroppstyper och tillfällen. Med hjälp av ventilen på ena sidan kan användaren dessutom lätt anpassa kuddens hårdhet efter sina behov. Utsidan är mjuk och behaglig att ha mot kroppen, materialet är detsamma över hela kudden. Hopfälld väger Ergoplati inte mer än ett äpple och är lätt att packa ihop och ta med i den medföljande resepåsen. En justerbar, avtagbar fästrem medföljer. Teknisk specifikation: Färg: Blå. (Finns även i vinröd, se art nr 670999.) Vikt: 320 gram. Mått uppfälld: 29 x 12 x 9 cm. Mått hopfälld: 12 x 12 x 9 cm. 495:-/st. |
|
|||
|
|||
Den ser veldig bra ut! Fin på lange buss- og togreiser også.
Takk for tipset! |
|
|