|
||||
|
||||
Sv: Ryggstödsfällning på flygplan
Citat:
Men att uttala sig som du gör att jag inte bryr mig är för bedrövligt dåligt för du har INGEN aning Nu är det här slutdiskuterat för min del!! |
|
||||
|
||||
Men,, det här med benutrymme är icke helt oproblematiskt. Är man som jag 194 cm i strumplästen, då inkräktar du på mitt benutrymme enär jag allredan har mina knän djupt inne i framförvarandes ryggstöd.
Att få känna den hårda stålplattan i knäna under en tretimmarsflygning är icke muntert. Jag har aldrig varit med om att framförvarande frågat om det är OK att fälla ryggstödet. Detsamma fälles utan pardon. Turligt nog kunna jag med "Knee Defender" förhindra stolsfällning numera. Den som till äventyrs tror att om bakomvarande bara fäller sitt eget säte, då uppstår status quo, den tror helt fel. Utrymmet ökar ej för bakomvarande. Tja, kantänka om jag skulle lyckas flytta min häck en bit upp på det fällda sätet??? Detta låter emellertid sig icke göras. Nej, och åter nej, den som fäller stolsryggen och icke bryr sig om att detta innebär obehag för bakomvarande långbenta passagerare, denne är egoist. En fullblodsegoist därtill. Förvisso finnes i viss mån möjlighet att boka platser vid nödutgångarna, men dessa platser äro som oftast begränsade till tolv-femton säten av 190 på flygplanet. Det hela handlar om att fråga bakomvarande och att taga hänsyn, icke annat. Arne |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag själv , som har arbetat med barn hela mitt vuxna liv , tillåter mig också att bli irriterad över bensparkning och hopp och syskonbråk i sätet bakom och det har INGET att göra med om jag älskar barn eller inte. Är jag på semester blir jag bara rent jättetrött på detta! Mina barn fick aldrig busa på flyget, men det är väldigt vanligt nu tycker jag och det är inte många som blir tillsagda! ...och som sagt jag älskar barn, arbetar frivilligt med dem nu som pensionär och ska ha huset fullt med barnbarn över helgen, det är ju MELLO! Men åker de nån gång med på semester i flygplan då får de inte sitta och sparka i ryggen på den framför Lissi - som faktiskt också ibland fäller sätet, när den bakom också gör det! |
|
||||
|
||||
Citat:
Det är FÖRÄLDRARNA jag retar mig på, inte ungarna. Är föräldrar oantastliga? Yanna |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Citat:
Jag började mitt svar mot dej med att tydligt markera att det inte var dej som person jag angrep,utan ditt inlägg. Jag tycker att du har en dålig och tråkig attityd, använder dej av tråkiga smileys mot person. Jag drar slutsatsen av att du inte visar hänsyn till dina medpassagerare genom dina inlägg. Du försvarar det med att du då har semester från hänsynsfullhet. (Då kan man göra som man vill? bara för att man har jobbigt arbete och privatliv?) /Anders, jobbar oxå med barn med särskilda behov, samt har ett eget barn med funktionshinder (vad det nu har med sakfrågan att göra?) |
|
||||
|
||||
Skulle aldrig få för mig att säga till framförvarande, när dom fäller säte. Tycker bara synd om vederbörande som inte har mer vett än att ta hänsyn till andra.
Däremot om dom frågar, svarar jag; that's ok, but if I get tired, please do you mind if I ask you to fell up? Brukar få ett väldigt jakande svar. / funderar på Arnes 'kneedefenders' |
|
|||
|
|||
Men herregud
Vissa har väldigt jobbigt med sina resor tydligen. Varför inte bara stanna hemma??? Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag ponerar så. Om så är fallet. Då måste jag försvara mej; Har det inte jobbigt. Har inte påstått det. Läs H E L A tråden! Vi diskuterar något annat. Inte att resa, inte att flyga. Vi talar hänsyn. Om det gäller fälla säte eller inte. Vissa tycker ja, vissa tycker nej. Jag respekterar båda, men jag måste ju kunna få tycka endera utan att bli påhoppad med att låta bli att resa? |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag tänker inte förklara för dig vad jag tyckte det hade med att göra att du tycker jag är en hänsynslös person helt utam empati för medmänniskor...förstår du inte det så får det va ditt problem. Men naturligtvis ska du ha rätt att skriva det...för jag har ju trots allt beskrivit hur jag hänsynslöst struntar i denna oskrivna lag som ni har. Tänk jag går över gatan ibland utan att använda övergångsstället och jag strutade i att betala tv-licensen i min ungdom Jag erkänner att jag är en bedrövlig människa som tydligen inte har några skrupler... Men eftersom jag är det så börjar det bli liiite jobbigt och jag känner en viss press att jag ska behöva vara lika perfekta som er andra här inne ( ni som vet att jag inte menar er behöver ju inte ta åt er ) men har svårt att leva upp till det så tror jag att min tid på Kalimera börjar lida mot sitt slut... Senast redigerad av nilam den 2014-03-07 klockan 23:21. |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Snälla Malin, jag försöker hålla mej till sak.
Har försökt hålla mej till sakfråga och inte person. Jag kände mej påhoppad och försökt försvara min ståndpunkt. Skulle du dyka upp utanför min dörr i Gävle och plinga på dörren imon, skulle ingen bli gladare än jag. Skulle bjussa dej på god mat å gött dricka. Såpass tycker jag vi mångskrivare på Kalimera har gemensamt, att vi måste kunna diskutera, med högt till tak? Gemensama kärleken till Greklands ö-värld har vi gemensamt, och den kommer vi ganska långt med, tror jag! |
|
||||
|
||||
Oki, ber om ursäkt!
Kändes som att det var mej det refererades till. Var lite lättkränkt där, och det var inte meningen. |
|
||||
|
||||
Citat:
Men jag kan ju skicka sambon som gillar både Gävle, Gevalia och Brynäs Jag stannar här och håller mig till de "lila" |
|
||||
|
||||
Citat:
Däremot så är det Gefle IF som gäller. Nä men seriöst, skulle vi träffas, så skulle vi ju diagolisera detta utan problem fast olika åsikter, eller hur? Så, trevlig helg! OCH, skulle vi ses i Grekland eller whatever, så ser jag fram mot det! |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Hockey? Men hallå, det var väl nåt man höll på med på sjuttiotalet med CCCP o grejer. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Hele diskusjonen går på om hvor mye man skal ta hensyn til andre. Hvem er den største egoisten, den som feller ned sitt sete uten å spørre om det er OK for den som sitter bak, eller den som låser setet for den som sitter framfor uten å spørre? Det ene er vel ikke verre eller bedre enn det andre, og begge deler viser en attityd når det gjelder å prioritere seg selv på bekostning av andre som jeg har vanskelig for å akseptere.
|
|
|