![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Håller tummarna på att ni får tillbaka det ni fått lägga ut extra för ombokningen!
Som sagt kolla upp om inte kortförsäkringen gäller med er bank! Sunny, som nog med måste kolla upp lite mer noga vad som gäller för egen del!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har nu kollat upp med banken. Vid strejk gäller ingen försäkring!
![]() Precis som jag trodde. Nu är det bara att hålla tummarna! Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lycka till, jag tror ni får tillbaka era extra utlägg från Norwegian.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Lärdom av detta: Betala alltid resor och liknande med kreditkort. Tror jag. /Lars |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nå er streiken over.
|
|
||||
|
||||
![]()
Äntligen!
![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Har ni fått något besked än Katitzi?..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, det lär nog dröja.
![]() Lovar att berätta hur det går! Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
OK, hoppas det löser sig för alla drabbade!
|
|
||||
|
||||
![]()
I går fick vi besked om att vi får tillbaka pengarna för vår hemresa med Norwegian som blev inställd. Nu återstår det att se hur det blir med pengarna vi lagt ut för hemresan med Airberlin.
![]() Katitzi ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Låter bra Katitzi... GRATTIS 🎉..
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En tanke...Tänk om jag rest upp merparten av min plånbok och ej kan boka om o betala,ligga ute med pengar tills saker o ting ev.blir löst på endera viset..ev.??hmm..flygbolag/researrangör tycker jag ska ta hela ansvaret för sin kund om strejksituation eller liknande uppstrår.Det heter ju så fint att tredjepart ej ska bli drabbad om konflikt uppstår mellan arbetsgivare o arbetstagare.
Hasse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
- en annen sak er at flyselskapene bruker lang tid før erstatningen kommer, så man evt må benytte kreditten... Om man, som jeg har lav kredittgrense, kan man (i alle fall på Norwegeankortet) gå inn på " min side" og be om å få høyere kredittgrense, det tok ca 5.minutter, da jeg gjorde det i sommer. Jeg betaler alltid reiser og oftest hoteller, med kredittkort, og betaler alt ved forfall. Da samler jeg mange cashpoints til nye reiser ![]() Håper du får alle pengene tilbake fra Norwegian uten å vente f o r lenge, Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej igen! Idag fick jag ett mail från Norwegian att de beslutat att vi får tillbaka våra pengar som vi lagt ut på flygbiljetter hem från Lanzarote med Airberlin!
![]() ![]() Det är ju skönt att det löste sig tillslut, men mycket frustration har det varit! Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() |
![]() |