|
||||
|
||||
Sv: Matala på Kreta
Visst kan hon få var det.
|
|
|||
|
|||
Vad roligt med en hippiestrand och där de bor i grottor dessutom. Tänk att sitta där vid lägerelden under månen i den grekiska natten och sjunga "Give Peace A Chance" eller Hare Rama (åtminstone var det sånt som hippies sjöng då det begav sig på min, inte alldeles hippiefria period, när jag var ung.
Samlas de där fortfarande? Hallååå Pyttan, jag kommer också dit |
|
|||
|
|||
Jo, nog såg vi några gamla, som såg ut som om de blivit kvar
Lissi |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Tjohoo Thira! Vi kan sitta där runt lägerelden med flätor i håret o sjunga med eller dansa lite i månskenet 😃 😃😃
|
|
|||
|
|||
Citat:
Ja det kan du ge dig på att vi kan!!! |
|
||||
|
||||
Citat:
Eller bara sitta och glo på grottorna och fantisera om en svunnen epok |
|
|||
|
|||
Ser absolut härligt ut Janne! Vill det också, det ena utesluter inte andra 💃
|
|
|||
|
|||
Ni satt på rätt plats. I grottorna luktade det bara urin! Men det var kul att vara där och ha sett den legendariska platsen.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
Ja, det var nog från urinvånarna!
|
|
||||
|
||||
Råkade just läsa att Joni Mitchell har förts till sjukhus. Någonting akut har tydligen hänt. Ingen desto närmare info ännu, men vi får hoppas på det bästa.
/ Anne |
|
||||
|
||||
Det här hittade jag i Expressen:
http://www.expressen.se/noje/joni-mi...-till-sjukhus/ Om hon är vid good spirits så låter det ju bättre. / Anne |
|
||||
|
||||
Apropå hippies och 60-talet, så drar jag mig till minnes Beatles greklandsbesök, mitt under juntatiden. De diskuterade t o m att köpa en grekisk ö, där alla skulle bo och med en inspelningsstudio mitt på ön. Nu blev det aldrig så, men tänk om det blitt verklighet. Undra hur historien då hade slutat?
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Här är några överlevare sen hippietiden! De kom upp som mitt skrivbordsunderlägg, men där plockade jag raskt bort dem
Hon nedanför däremot i den gamla hippiebilen kom nyss och stannade bara 4 timmar Maken som gick upp i grottorna sa också att de luktade äckligt och där var skräpigt! Lissi |
|
|||
|
|||
...
|
|
|||
|
|||