|
|||
|
|||
Matala på Kreta
Matala går det ju nu att läsa om här på Kalimera.Vacker plats.Vi har varit där 3 ggr..ätit lunch 2 ggr.Förra våren äkte vi dit igen,fast beslutna om att övernatta.Parkerade bilen och kikade oss omkring..tror vi kände samma sak...nej. Matala är nog fint men inget för oss.Joni Mitchell och Carey är däremot bland det vackraste som jag vet.Man ska aldrig säga aldrig,kanske får Matala en ny chans nångång i framtiden.
|
|
||||
|
||||
Sv: Matala på Kreta
Citat:
|
|
|||
|
|||
Vi var i Matala en dag alldeles i slutet av september 2014 och det var inget som tilltalade oss alls ....alldeles för mycket "hippie". Som om man försökte ha kvar hippierörelsen på något hysteriskt sätt. Matala hade nog tjänat på att skrota "hippiestuket". Grottorna fanns ju innan om man så säger....
Men alla gillar olika Lissi |
|
||||
|
||||
Det är just det jag gillar med Matala.
|
|
|||
|
|||
Jo det är ju det som är härligt, att alla gillar olika
Lissi |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Jag vill nog gärna besöka Matala och övernatta där. Sen bestämmer jag vad jag tycker. Men när detta händer? Who knows?
/ Anne |
|
||||
|
||||
Du skulle säkert gilla det om du hade Joni Mitchell i hörlurarna.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/ Anne |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Åh då måste jag åka till Matala!
Älskar ställen som har kvar hippiekänslan! Den är svår att beskriva men jag blir extra lycklig i Grekland när jag hittar den! |
|
|||
|
|||
Citat:
Fantastisk video! Tack för den. /Lena |
|
|||
|
|||
Ja, eller Joan Baez.
|
|
||||
|
||||
Jo, men Joni sjunger om Matala, det tror jag inte att Joan har gjort.
|
|
||||
|
||||
Känslan finns, även om den så sakteliga håller på att tyna bort.
|
|
|||
|
|||
Men det är fantastiskt att man efter 50 år fortfarande kan känna att den atmosfären finns kvar i luften på dessa platser!
Kan känna den även på Ios, i Paleochora, i Egiali mfl. samt på olika platser på Mallorca. Fast till Korfu har jag inte vågat åka o känna efter… |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Tack för tipset! 😃
Passar äldst bra för mina planer sommaren 2016 😃 Planerar att överge Kykladerna och bege mig österut, finns många småöar som lockar och så blir det ju kul med en större ö som omväxling. Finns det dessutom en bystrand med hippiestuk så blir jag verkligen lycklig! Tusen tack Janne! |
|
|||
|
|||
Passar äldst bra???
Det skulle stå passar jättebra... Fånig IPhone! 😳😀 |
|
|||
|
|||
Nej det har hon ju inte, men hon kan väl få vara med på ett halvt öra.
|
|
|