|
||||
|
||||
Sv: Alla dessa fina öar, kan inte välja...
oj...kanske jag åker på "lappsjukan" då... ...men den går väl att bota, hoppas jag?
/ Maggy |
|
||||
|
||||
Citat:
Lycka till! Abi |
|
|||
|
|||
Citat:
sedan flyger vi inrikes med Olympic, ett tips är att flyga till Paros om planen till Naxos är fulla, brukar vara fler avgångar dit, sedan tar färjan (med boarding etc) endast en knapp timme, eller varför inte stanna någon natt i Parikia trevlig stad med ganska bra shopping! vi bor alltid i Agios Prokopios eller ev. Agia Anna, lättare att hitta billigare boende i AP då det finns fler ställen. vi åker i år något senare än vanligt, den 26/6 och stannar till den 6/7, så i år betalar vi 30 euro/natt, brukar endast betala 25 när vi åker tidigt i juni. (dbl rum, där vi bor i år är det ett trippelrum, samma pris då man ofta tar betalt per rum i Grekland) lycka till med planerna av er resa Zelda/Ia |
|
|||
|
|||
Tackar för tipset! Men jag hittar inte om någon flyger charter dit. Vet du nåt om det?
|
|
|||
|
|||
Citat:
Karpathos har vi kollat mycket på, men jag blir inte riktigt klok på det. Karpathos stad ser jättemysig ut men jag gillar inte riktigt att stranden är lite stenig (nu låter jag jättekräsen). Lefkos ser ut att ha väldigt mysig stränd men där ser så öde ut. Vet inte om vi blir för rastlösa då. Börjar bli mer än hög tid att boka även om vi kan åka sent i augusti när skolorna har börjat. Ska kolla vidare på Lefkos Tack! |
|
||||
|
||||
Citat:
Sen finns det mängder av fina stränder av alla de slag runt ön. Vad vill du ha? ;-) Med båt eller buss kommer du lätt till andra stränder. Båtar tar dig till de fina stränderna på ostkusten, Achata, Kyra Panagia, Apella bara för att nämna några. En härlig sandstand är Aghios Nikolaos i Arkasa. Dit går bussen. Du kan även åka buss till Lefkos över dagen om du inte vill hyra bil och köra själv. Jag håller med om att Lefkos är litet väl lugnt att bo i. Tänker du hyra bil så har jag många fler tips. Karin som åker till Karpathos om 25 dagar |
|
||||
|
||||
Citat:
Katitzi |
|
||||
|
||||
Nej, nu ser jag att Apollo inte flyger dit längre! Men de andra gör det.
Katitzi |
|
||||
|
||||
Hej! Vi var på Karpathos förra året runt 1 juni. Bodde 10 minuter från stan. Jättefint men rätt blåsigt. Stranden där var inget vidare. Tog bussen till Amopi som hade en fin vik att bada i. Pelagos restaurang innan stan är underbar med sin grekdans på kvällarna. Jag tycker att Agii Apostoli på Kreta har fantastiska badvikar med sandstränder på gångavstånd. Har varit där ett 10-tal ggr.Lungt o skönt. Lätt att hoppa på bussen till Chania, Platania och Agia Marina för mer shopping och hålligång. Vik av från huvudgatan i Platania uppåt gränderna för mer genuina familjerestauranger. Lycka till!
|
|
|