![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Aha! Själv köper jag alltid allt på plats - utom toalettsaker. Men vänner i Grekland är glada för rökt lax så då kan man kanske våga sig på att ta med ett par paket
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag skulle också tipsa om Lesbos. Vi var där ifjol och följde med priset på charter under en längre tid och det var verkligen billigt och det var billigt att äta ute.
Välj lägenhet istället för hotellrum så är det lättare att fixa egen mat, ta med en liten flaska diskmedel hemifrån ![]() ![]() Om man gillar att se sig omkring så välj en ö eller ort med bra bussnät. |
|
||||
|
||||
![]()
I Hellas-turismens barndom (for 40 - 50 år siden), var det ikke uvanlig å overnatte på en strand, med ryggsekken under hodet og himmelen over seg. Skal man virkelig gå inn for en billig tur, finnes det mange steder hvor dette er mulig ennå, men er det noen som tør?
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har inga direkta planer på att göra nån budgetresa så länge barnen är små, men i framtiden kanske man kan vara lite mer äventyrlig? Jag skulle gärna åka ner nån väldigt tidig vår eller sen höst utanför säsong. Ta med datorn och jobba en vecka bara för att se "det vanliga livet" där nere! Hade en flickvän för 25 år sedan som tillbringade en hel(?) sommar i grekiska övärden mestadels boende/sovande på stränder och med hela bohaget i en medelstor ryggsäck. Men sånt gör man bara i 20 års åldern... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Typ! Idag är man alldeles för bekväm
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
...och lite rädd...😯😓😔
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Om du vill stanna flera nätter på samma strand går det bra så länge du inte brer ut dina tillhörigheter dagtid. Parkera din packning på en strandservering efter morgonfikat där och ge dig ut på dagens äventyr. Självklart blir det billigt att resa så här, men för mig och de flesta jag träffar på stränderna handlar det mer om närheten till naturen. För grekiska ungdomar kan det vara enda möjligheten att ha råd med "semester" från arbetslöshet. Våga |
![]() |
|
|