|
|||
|
|||
Sv: Kalles Kaviar
Jag har också alltid kaviar på mitt frukostägg hemma i Sverige, men när jag är i Grekland så saknar jag inte att ha kaviar på. Jag tycker äggen är mycket godare i Grekland, så jag tycker inte det behövs. Har heller aldrig tänkt på att man kan ju ta med sig hemifrån, har den inställningen att när jag är utomlands så vill jag äta den lokala maten. Taramosalata är ju gott, vilket bra tips om jag nån gång skulle vilja ha nåt på frukostägget. Och att det finns annan sorts kaviar har jag inte vetat om. Har väl inte letat heller om jag ska vara ärlig.
Man lär sig nåt nytt varje dag. |
|
||||
|
||||
Frukostvanor? Jag: kaffe och skorpa. Gubben: (av mig fixad pikelia): två lättstekta äggvitor (gulorna får katterna) , oliver, ättiksgurka. rödbetor, blå ost, gul ost, tomat,skinkskiva, två rostade brödbitar. Låter som att jag skämmer bort honom. Fördelen är att han sen inte blir hungrig förrän sent på eftermiddan , då vi normalt har middagsmat.
Kaviar finns inte på schemat, men nu när ni påmint mig kanske jag köper en tub till min skorpa. |
|
||||
|
||||
@Janne. Testat Klädesholmens nu och den var ju en höjdare!
|
|
||||
|
||||
Monica, vad ä blå ost och vad är gul ost?
Nyfiken nu inför 8 dar på Fourni. Samt har glömt den svenska kaviaren hemma. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Birgitta, jag menar Danableu eller "rokfor" som man säger här. Den gula är nån vanlig hårdost, vanligast irländska Regato, som jag tycker liknar svensk herrgårds. De grekiska ostarna duger också. Dock rejält mycket dyrare,, konstigt nog.
|
|
||||
|
||||
Visst är den!
Finns numer att köpa i min lilla stad också. Köpte tidigare på Orust. |
|
||||
|
||||
Netto har den i sitt sortimentet hemma.
|
|
||||
|
||||
Har också provat nu. Kanon! (Ejderns kaviar får stanna hemma)
|
|
||||
|
||||
För oss som inte bor på västkusten o i liten stad, var kan vi hitta Klädesholmens kaviar
|
|
|||
|
|||
I min barndom var det Kalles som gällde och jag gillade verkligen äggmackor med den kaviaren. Åren gick och Kalle försvann ur mitt liv. För en del år sedan försökte jag återknyta kontakten, men Kalle hade förändrats och var nu bara motbjudande. Efter det har vi inte möts igen.
Eftersom jag litar på forummedlemmarnas goda smak och omdöme, så inhandlade jag i lördags 300g Klädesholmens kaviar. Blixtkär! Den smakar precis som Kalles en gång gjorde! Så god att jag igår natt steg upp kl 03.00 och okynnesåt ett ägg med mycket kaviar. (Jag hittade min tub hos Sabis/Hemköp) Senast redigerad av Pnyx den 2017-09-25 klockan 00:33. |
|
||||
|
||||
Citat:
Den finns på Willys i min stad. Har du Willys där du bor kan du kolla där. |
|
||||
|
||||
Citat:
Netto, Gisslaved Järnvägsgatan 24, på hyllan straxt bredvid mejerierna om de inte har flyttat på det så du kan fråga om de har Klädesholmen kaviar. https://netto.se/butiker/gislaved/ja...d12116aaf20c1/ Eller på Willys Gisslaved, Smålandiagatan 9, på en annan hylla än på Netto så fråga personalen. https://www.willys.se/butik/2241 Så här ser tuben ut. Lycka till på din jakt |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Ärligt talat så har jag inte varit i Nettobutiken i just Gislaved men den är väl uppbyggd som alla andra i samma kedja tänkte jag. Willys är mer freestyle i layouterna har jag sett.
|
|
|