|
||||
|
||||
Sv: Vykort från vackra Sverige
|
|
|||
|
|||
Lite bättre ordning än i min trädgård.
Så fint! |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Jag kan inte annat än hålla med om det |
|
||||
|
||||
Sv: Vykort från vackra Sverige och Kroatien
Igår fick jag två nya vykort, ett från Kroatien och ett från Frostviken i Jämtland. Tack snälla, det är så himla roligt!
Tack snälla Carle och Annika. Tack snälla Pia (piam). |
|
||||
|
||||
I veckan som gick fick jag ännu ett vykort från Pia-piam. Jag kollar inte posten så ofta så jag vet inte när det kom, men jag vet att det skrevs i söndags, och då var det endast 13 grader varmt. Vykortet är från Nyvattnet och Munsvattnet, två platser jag aldrig hört talas om.
Munsfjällets baksida. Vid väg ände! Stort tack än en gång Pia-piam! |
|
|||
|
|||
Det ligger lite bakom kan jag säga men det finns så
mycket vackert å se om man tar av in på en grusväg som leder kanske nånstans.... Pia |
|
||||
|
||||
Det är sådant vi alla behöver i dessa tider. Hur som helst så är det mycket vackert!
|
|
||||
|
||||
Sv: Vykort från vackra Sverige, Grekland och Kroatien
Gissa om jag blev glad igår när jag fick ett vykort från Kreta! Äntligen ett vykort från Grekland. Det är Phia (Athanasia) och Tony som skickat ett vykort direkt från stranden i Rethymnon.
Dessutom är de två vackraste loggorna i världen med på samma bild: Kalimeras logga och Hammarbys logga. Hurra! Tack snälla Phia (Athanasia) och Tony! |
|
||||
|
||||
Så fint, med Kalimeratröja och allt!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Phia och Tony, ni ser ut att trivas!
Kran från Birgitta. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Nu har jag fått ännu ett vykort.
När man inte kan komma till Grekland får man vara glad för att kunna resa i Sverige. En kortvecka i Säfsen i Dalarna med vacker natur och sköna vandringar blev ett bra alternativ. Tack Kerstin (Fältjäntan) och Stickan för det fina vykortet! |
|
||||
|
||||
Ännu ett vykort har letat sig hem till oss. Denna gång är det Birgitta som har skickat från Katapola på Amorgos. Vykortet postades den 30 september och kom fram i måndags den 5 oktober. Det måste vara nytt rekord! Kanske för att de skickades från en fd postis till två fd postisar.
Tack snälla Birgitta, och kul att du hittade frimärke! |
|
||||
|
||||
Så här ligger det till, Janne: Efter idogt sökande efter frimärken hittade jag dom i bokhandeln under min studio på pension Porto Katapola. Alltså intill bageriet! När man går över ån efter vatten....etc. Sen kom jag till Naxos och hittade en brevlåda i Agios Prokopios. Den såg lite övergiven ut, samt att jag visste att byn skulle snart stängas ned. Såg framför mig att vykorten skulle komma fram nästa sommar. Inte ens f.d. postanställda kan göra under! Vykorten postades vid järnvägsstationen i Hudiksvall. Med grekiska frimärken. Det fungerade! Birgitta. |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Fantastskt!
|
|
||||
|
||||
Ja, den brevlådan såg övergiven ut.
Vilken underbar historia. Frimärket var inte stämplat. |
|
||||
|
||||
Vi har varit bortresta i några veckor och kom hem igår. Då kollade jag posten och där låg vykortet från Lefkas som Carle och Annika skickade.
Vasiliki på Lefkas. Otroligt vackert från ovan! Tack snälla Carle och Annika! |
|
||||
|
||||
Så fint!
|
|
|