|
||||
|
||||
Vykort från vackra Sverige, Grekland och Kroatien
Idag har jag kollat postfacket igen. Gissa om jag blev glad när jag såg att jag fått ett vykort igen. Denna gång var det från Kerstin (Fältjäntan) och Stickan.
"Hälsingar från en dag på sjön. Svensk sommar är inte heller fel, även om längtan efter Grekland ligger och gnager." Stort tack! Kerstin har skickat ett vykort tidigare, och så har Pia och Phia också gjort. |
|
||||
|
||||
Sv: Vykort från vackra Småland
Så vackert!
|
|
||||
|
||||
Sv: Vykort från vackra Småland
Fint!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Re: Vykort från vackra Småland
Så stilla och vackert! Även vi har vårt smultronställe i de småländska skogarna och närhet till en vacker badsjö.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
Sv: Re: Vykort från vackra Småland
Så fint!
Pia |
|
||||
|
||||
Sv: Re: Vykort från vackra Småland
Ja, Sverige är vackert, och det kommer många upptäcka denna sommar.
|
|
||||
|
||||
Sv: Vykort från vackra Sverige
Igår fick jag två nya vykort från vackra Sverige. Det är så kul att få vykort även hemifrån.
Från Conny som har varit i Sunne. Stort tack! Från Carle och Annika som har varit på Gotland. Stort tack! |
|
||||
|
||||
[QUOTE=Kalimera;430974]Igår fick jag två nya vykort från vackra Sverige. Det är så kul att få vykort även hemifrån.
Från Conny som har varit i Sunne. Stort tack! Hej, Sunne med omnejd är fantastiskt fint. Jag höll till där en hel del under min uppväxt. Det var kul att visa runt familjen Bygden i Fryksdalen blev vårt alternativ till Skiathos, (där vi egentligen skulle ha varit om det inte varit för Corona-h-e). Men vad gjorde detta? Vi fick ju dessutom till en liten Kalimera-träff i Lysvik med Grekiskt tema hemma hos "Nickelena". Supergoda Gyros, Tzatziki, Mythos mm. Därtill Grekisk musik. Utsikten över Fryken från altanen gick inte av för hackor heller! Vi träffades oxå flera ggr på caféet inne i Sunne. Tack igen snälla Lena & Nicke! //Conny |
|
|||
|
|||
Tack Conny och dina ladies för ert besök i vår vardag
Jättekul att ha en liten sittning för att utbyta reseminnen och samtidigt njuta av grekiska smaker. Konstiga tider att inte handhälsa när man träffas första gången, men det gick ju väldigt bra ändå Ha det gott å hälsa så mycket från oss! Nicke å Lena |
|
||||
|
||||
Så himla kul att ni träffades och pratade minnen från Grekland. Sådana positiva saker behöver vi alla nu.
|
|
||||
|
||||
Jag förstår att det måste ha känts jättekonstigt, men som du skriver, det gick ju bra det också.
|
|
||||
|
||||
Igår fick jag ännu ett vykort från Kerstin (Fältjäntan) och Stickan. Denna gång från Mariestad, som verkligen ser jättefint ut, och de skriver de också i hälsningen. Jag har aldrig varit i Mariestad, men ölen har jag druckit. Däremot har jag varit i Mariefred många gånger, och där är också jättefint.
Stort tack Kerstin (Fältjäntan) och Stickan! |
|
||||
|
||||
Förlåt, lite O.T.:
Många kanske tror att det finns ett bryggeri i Mariestad - men det lades ned 1972. Dagens öl med namnet Mariestads bryggs av Spendrups i Grängesberg... /kimmen |
|
||||
|
||||
Så fint med dessa vykort!
/ Anne |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag trodde faktiskt att ölen bryggdes i Mariestad. |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Igår kom ytterligare ett vykort, denna gång från Kajja som har varit i Simrishamn. Jag har fått fler vykort i år än vad jag brukar få från Grekland, och det är både roligt och lite sorgligt på samma gång.
Kajjas collagevykort från Simrishamn. Stort tack Kajja! |
|
||||
|
||||
Igår fick jag ännu ett vykort, denna gång från Piam-Pia.
Bildtexter: Vänstanfallet 2 mil från oss. Själandsklinten i Nordingrå. Östanbäcken i vår lilla stad. Oj så vackert! Man har mycket kvar att upptäcka hemma i Sverige, kanske till om med mer än i Grekland. Stort tack Pia! |
|
||||
|
||||
Hoppas ett vykort online går lika bra...
Hälsningar från en grönskande trädgård i Göteborg |
|
||||
|
||||
Citat:
Fint! Är det botaniska? |
|
|