![]() |
|
||||
|
||||
![]()
okej! jag ger mig!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hälsningar LenaPG |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Staffan Stolpe og jeg har samme favoritt på Peloponnes, KARDAMILI m/omegn. Jeg åpner "Morea" i blant, uten å lese, drømmer meg bare bort i det v a k r e bildet av den lille fredelige havnen i Kardamili .... ![]() ![]() - som likevel velger helt andre reisemål i år ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Eva L]Gömda och Asyl är inget jag skulle prioritera i packningen. Har båda och visst berör problematiken men det är något med hennes sätt att skriva som gör mig irriterad plus en del annat också.
Kan inte mer än hålla med dig Eva! Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Jag samlar böker i en hög under året som jag sen tar med mig ner, så i år måste jag köpa en bokhylla till
![]() Senast i går köpte jag en riktig blandning 4 pocket för 50 spänn: Kärleksband av Elaine Kagan, Lycka till av David Baldacci, Björnen och Draken av Tom Clancy, Gifträdets bibel av Barbara Kingsolver totalt har jag 35 böcker med mig ner! För mig är semester läsning, jag läser i skuggan på stranden, på förkvällen på verandan, vid alla tillfällen härligt att läsa ![]() Camilla |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Andra ovanligt bra deckare är Val McDermid: Sjöjungfrun sjöng sin sång och Laurie R King: Farlig begåvning. Båda finns i pocket. Eva: det finns flera LeHane men Patient 67 är i särklass. Zanet: Bakthiari har jag fingrat på i affären flera gånger...Det kanske blir den också då. Liza Marklund har ni delade meningar om... Jag gillade hennes första deckare, Sprängaren. Men sen starten har den serien gått utför. Vad gäller Gömda och Asyl vet jag ju mycket väl vad de handlar om och hur varmt frågan än ligger mig om hjärtat - för det gör den - så känner jag bara nåt slags instinktivt motstånd mot att låta just Liza Marklund berätta för mig. Jag vet inte riktigt varför. Men det känns som om jag kan lida med misshandlade kvinnor utan att hon skriver mig mitt lidande på näsan... Säkert korkat av mig för böckerna är ju jättepopulära. |
|
||||
|
||||
![]()
En riktig höjdarbok, som Norstedts har gett ut som storpocket, är Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. Rekommenderas!
Ivi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag kan också passa på och tipsa om "Ninas resa" av Lena Einhorn. Fast den är kanske lite för deprimerande för att läsa på semestern, i alla fall om det är avkoppling och sinnesro man är ute efter... Ruby |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men en god nyhet för andra resenärer: Första delen, Män som hatar kvinnor, har precis kommit i pocket! Såg den på stan i dag. Bättre semesterläsning finns inte för den som gillar deckare. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu har jag hämtat mitt bokpaket
![]() Alltså, Stieg Larsson väger nästan ett kilo ![]() Den ska nog fortfarande med, men jag kan ju inte släpa den i handbagaget på planet. Alltså köpte jag en pocket också som jag kan tugga på vägen ner och den är jag jäkligt nyfiken på: Idéernas grotta av José Carlos Somoza, nån som läst den? Den är en deckare som utspelar sig i ena tidsplanet i Aten på Platons tid ![]() Enligt baksidestexten är den extremt annorlunda och smart - möjligen är den lite för svår för att vara semesterläsning. Ett recensionsklipp från DN på baksidan säger: "Den är vansinnigt rolig och snillrik och kräver läsning i skugga, annars börjar hjärnan koka". Ok, ska komma ihåg det ![]() Nån som läst den? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Kan inte låta bli att rekommendera Maj-Gull Axelssons Den jag aldrig var.
Finns i pocket, hade med den - och 4 andra böcker- på min resa till Chile för en månad sedan. Ingen resa utan böcker. Och Maj-Gull Axelsson är väl värd att läsa. |
|
||||
|
||||
![]()
Åh, den såg jag i dag när jag kollade på böcker! Har bara läst Aprilhäxan av henne och den var ju magnifik (och Rosario är död, den var ett slag i magen...)
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Måste få lägga mig i lite.... Jag har en bok som jag sträckläste pärm till pärm. Lite fiction, lite sanning. Påven Johanna heter den och så här står det om den på Bokus:
En mustig och färgsprakande historisk roman om en kvinna som brann för sin lust att lära, som inte lät sig avskräckas av någonting och som lyckades dupera hela den katolska världen och bli vald till påve i Rom.Kärlek, rävspel och halsbrytande äventyr författaren kastar ljus över den fascinerande medeltiden på ett mycket underhållande sätt.Donna Woolfolk Cross, lärare i engelska, ägnade sju år åt att samla material och skriva om denna omstridda historiska person och detta makalösa kvinnoöde. Finns i både inbunden upplaga och pocket. ![]() Nu när vi åker så tar jag med Flyg ful fluga (försök säga det snabbt! ![]() /Mia |
|
||||
|
||||
![]()
Uppdatering:
jag vagde in 19 kilo pa flygplatsen ![]() Har strax last ut Ideernas grotta, ett slags Da vincikoden for akademikernordar. Den ar jattebra. Sen blir det Stieg Larssons tegelsten - i lilleryggan bak pa moppen hela dagarna. Nan som vill saga "vad var det jag sa" ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...du har la hjelmen på jemt,va??
![]() Mikke |
|
|||
|
|||
![]() Citat: