Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-14, 23:38
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Flygrädd?

Citat:
Ursprungligen postat av Moster
En snarlik grej råkade vi ut för i slutet av Maj, när vi skulle flyga hem från Santorini till Kastrup och fick sitta i planet och vänta i 45 min. Efter många om och men berättade flygvärdinnan att det var pga att dom inte hade räknat med att vi skulle ha någon mat med

Moster
Du ser där, ibland har till och med en säljare rätt

Mvh Janérik (säljare)
Svara med citat
Gammal 2006-07-15, 00:49
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Om Du är riktigt riktigt flygrädd ska Du inte klicka här!

//PO
Svara med citat
Gammal 2006-07-15, 11:06
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
En snarlik grej råkade vi ut för i slutet av Maj, när vi skulle flyga hem från Santorini till Kastrup och fick sitta i planet och vänta i 45 min. Efter många om och men berättade flygvärdinnan att det var pga att dom inte hade räknat med att vi skulle ha någon mat med
Jag är ju "som jag vart", men nog skulle jag ha tolkat det som att de absolut inte ville berätta den verkliga orsaken till att ni fick vänta...
Svara med citat
Gammal 2006-07-15, 11:26
Mosters avatar
Moster Moster är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Jag är ju "som jag vart", men nog skulle jag ha tolkat det som att de absolut inte ville berätta den verkliga orsaken till att ni fick vänta...
Det var sant! Tro det eller ej. Plötsligt kom det på flera matvagnar och efter det bar det iväg hemåt. Bra var det, vi som suttit där och väntat och väntat och väntat och bara ville hem. Har man kommit på planet, då vill åtminstone jag hem kvickt och lätt.

Moster
Svara med citat
Gammal 2006-07-15, 12:29
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Det var sant! Tro det eller ej.
Otroligt! Hur klantigt var det på en skala??? Måste ha varit bara vikarier som tjänstgjorde på den flighten...
Svara med citat
Gammal 2006-07-17, 11:34
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

[quote=Marianne]Nästa gång du flyger ska du kanske prova de där speciella öronpropparna man kan köpa. Vi använde det senast, och tyckte de var riktigt bra! Ämnet har diskuterats i en annan tråd, som du kanske kan söka på.

Min fråga är var man kan köpa dessa öronproppar? Apoteket?
Svara med citat
Gammal 2006-07-17, 11:55
bon bon är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Klick
Nästa gång du flyger ska du kanske prova de där speciella öronpropparna man kan köpa.
Istället för öronproppar kan man använda näs-spray, man sprayar en timme innan landningen påbörjas, alltså 1,2-2 timmar innan landning. Gossen sprayas alltid för han kan inte tryckutjämna och jag har också börjat, först som solidarisk mamma och sedan för det fungerade så bra.

birgitta
7 dagar kvar till Parga
Svara med citat
Gammal 2006-07-17, 14:38
Sandroows avatar
Sandroow Sandroow är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Citat:
Ursprungligen postat av bon
Istället för öronproppar kan man använda näs-spray, man sprayar en timme innan landningen påbörjas, alltså 1,2-2 timmar innan landning.
Detta tips skall jag ta med mig.....skall resa på lördag och en i sällskapet har problem med sitt ena öra.....det kanske kan lindra lite.....Tack!!
Svara med citat
Gammal 2006-07-18, 10:04
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

[quote=bon]Istället för öronproppar kan man använda näs-spray, man sprayar en timme innan landningen påbörjas, alltså 1,2-2 timmar innan landning. Gossen sprayas alltid för han kan inte tryckutjämna och jag har också börjat, först som solidarisk mamma och sedan för det fungerade så bra.

Tack för tipset!!! Värt att testa...
Svara med citat
Gammal 2006-07-22, 17:49
Martin_skåne Martin_skåne är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Hej på dig.
Bor du i skåne eller i närheten så hör av dig. Jag lovar (nästan) dig att jag kan bota dig. Är själv pilot och har tagit upp flera stycken flygrädda som idag verkligen uppskattar att flyga. Inte ska man gå och vara smårädd när man ska åka iväg och ha trevligt i Grekland.
Svara med citat
Gammal 2006-07-22, 22:53
Mats Fredssons avatar
Mats Fredsson Mats Fredsson är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Yasas!Min första flygning skedde med en gammal kamuflagemålad DC3 i lumpen. Det var en annorlunda upplevelse, inga dörrlister, och bara hårda bänkar, kryddade det hela! Men, vi kom fram och ner...

Sedan dess har jag flygit mycket, bl.a ända ner till Australien 2 gånger, fast 30 timmar enkelresa är mycket...

Måste erkänna att jag tycker det är tråkigt att flyga.. det händer ju inget..
Särskilt trist är det med SAS som prutat bort all mat

Vi kom nyss hem från Leros, och då flög vi Köpenhamn - Aten ToR, men då vi gärna sparar pengar på biljetten, så valde vi att flyga Köpenhamn-Warszawa-Aten men polska LOT på nervägen, och sen med SAS Aten-Köpenhamn på hemvägen.
På detta sparade vi inte bara sköna tusenlappar, utan fick också mat! Både en mindre måltid mellan Köpenhamn o Warszawa, och en mer rejäl mellan Warszawa och Aten, båda med öl eller vin!!

På hemvägen blev det inget gratis....bara dyra och torftiga alternativ, små torra mackor som kostade som en "normal" härligt grekisk måltid...

Nästa gång ska vi försöka undvika SAS!
Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 14:54
Lodenskan Lodenskan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Tack Martin för erbjudandet!
Det blir inte aktuellt då schemat vårt är späckat med jobb o annat innan resan, men det var väldigt snällt av dej!
Vilka medmänniskor det finns va

Ha en bra sommar... bland molnen
Svara med citat
Gammal 2006-07-24, 21:58
snorfuss avatar
snorfus snorfus är inte uppkopplad

[quote=Masouraki]Den som är flygrädd ska kanske inte åka till Skiathos.Landningarna på den ön är speciella.Vääääääldigt kort landningsbana....
Tack för den .... Jag får hjärtklappning bara jag tänker på flygresan.. Jag vet hur ett flygplan funkar o hur duktiga piloterna e, men de hjälper inte.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:01.