|
||||
|
||||
Sv: Egendomliga symtom - Avd för onödigt vetande
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
/Z |
|
||||
|
||||
Jag lider av ett konstigt sug i magen när jag tänker på Grekland, undrar vad det kan vara...
|
|
||||
|
||||
Citat:
June |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag har inga konstigheter, inte vad jag kan komma på. Men jag måste ändå skriva ett inlägg - så skoj att läsa om era små egenheter. Undrar hur vissa saker kommer sig.
|
|
|||
|
|||
Det har Du säkert, även om Du inte tänker på det, RESNOJA kanske?
Lissi - som alt vet att Du snart är på resa igen |
|
|||
|
|||
Och jag nyser av rödvin, kan få rejäla nysattacker som håller på länge och väl.
Men inte sjutton slutar jag med rödvin för det inte Det ska mycket värre saker till för det Monica |
|
|||
|
|||
Jeg hoster naar jeg hakker chilli, hoster naar jeg renser oerene og faar vondt over nesen naar jeg drikker noe kaldt. Ellers er alt bare bra.
|
|
|||
|
|||
Jag med! Och eftersom jag ofta dricker rödvin tillsammans med mörk choklad blir det rejäla nysattacker!
|
|
||||
|
||||
Rödvinssnuva, drabbas inte alla av det? Jag räknade inte ens in den åkomman i egendomligt
// Helén |
|
||||
|
||||
Jag får ont i ryggen när jag äter lakrits. Kan dock inte sluta .. / Ewaki
|
|
|||
|
|||
En annan vanlig grej är att man nyser när man tittar mot solen eller annat skarp ljus. Har man "kli i näsan" kan det räcka med att titta mot en lampa... Det är en väldigt vanlig "felkoppling" i hjärnan som gör att ljuset utlöser en retning att nysa.
Peter |
|
||||
|
||||
Citat:
Är du lakritsmissbrukare bör du kanske kolla ditt blodtryck. Eva P.S det är inget skämt. |
|
|||
|
|||
Haha så gör min man.
|
|
||||
|
||||
Jag hostar när jag ätit kryddad och fet mat inte under själva måltiden utan när jag precis har ätit klart. Mvh Ann
|
|
||||
|
||||
Har fint blodtryck för min ålder.. Och något missbruk är det inte, äter lakrits max 1 gång i veckan. (Men ett stort tack för omtanken).Jag har också hört det där om att man kan få förhöjt tryck vid stort intag. Har även läst att det kan sänka testosteronhalten hos män.. så tjejer behåll lakritsen för er själva!!
|
|
||||
|
||||
På det sista inlägget du vill ha med ska du BARA trycka på Citera, alltså inte på multi-quote först. Om du först trycker på multi-quote och sedan på Citera, raderas nämligen alla citat utom det sista - och då får du bara med det sista. Gör du så?
|
|
|||
|
|||
Man pratar inte om det så mycket men överkonsumtion av Lakrits kan påverka blodtryck, hjärta och blodkärlen i hjärnan negativt. Jag har förlorat en kollega som precis hade fyllt 50 där hans stora konsumtion av Laktris troligtvis spelade in... Och han var riktigt vältränad i övrigt. Fråga läkare hur mycket Lakrits de äter...
Citat:
Jag älskar Laksits... Mjuk salt... Turkisk Peppar... Salta Nappar... Och ibland köper jag och vräker i mig.... Men det blir mer och mer sällan. Jag har börjat bli försiktig med det... Peter |
|
|||
|
|||
Jag har samlat på mej massor av egendomligheter... jag får ont i tinningen när jag äter glass...jag får alltid hicka första klunken när jag dricker något med kolsyra...sen har vi det där med ölen
Sen detta evinnerliga springande på toan så fort jag ska åka någonstans...spelar ingen roll om jag precis varit där jag måste dit det sista jag gör...men det som kan göra min sambo galen är när han frågar om jag är hungrig...jag tänker efter...säger oftast nej. Sen efter ca.10 min så är jag hungrig Nu för tiden när han frågar och får ett nej så säger han....ok vi stannar väl om 10 min. då |
|
|