|
||||
|
||||
Egendomliga symtom - Avd för onödigt vetande
På jobbet brukar det avhandlas små korta och intressanta diskussioner och vid morgonfikat idag kom temat att handla om små egendomliga symtom man kan råka ut för.
Jag får t ex rejäl kramp över näsbenet när jag äter glass, speciellt mjukglass. En kollega till mig får hjärtklappning av att äta Ballerinakex etc Drabbas ni också av div små olägenheter (helt utifrån ett icke-vetenskapligt perspektiv)? //Zanét |
|
||||
|
||||
Sv: Egendomliga symtom - Avd för onödigt vetande
Skulle väl vara att jag får svårt att fokusera blicken efter ett antal öl...
Annars så känner jag igen mig i det där med glassen. Äter jag glass för snabbt, får jag ont i näsbenet/pannan liksom. /Netwolf |
|
||||
|
||||
Jag får hicka när jag äter råa morötter
|
|
|||
|
|||
..och jag får magkramp av glögg....det sprängvärker ca 15 min sen går det tack och lov över......observera att krampen kommer mesamma alltså inte efter MÅNGA glögg. Det måste vara nån krydda i den jag inte tål.
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag nyser när jag läser tidningen.
|
|
||||
|
||||
Kan vara allergi mot tryckfärgen. Ganska vanligt.
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén- som längtar mer och mer till Grekland ju mer jag sitter framför Kalimera sidan, varför utsätter jag mig för det? |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Det gör min pappa också och har gjort hela livet..Allergi just mot trycksvärta....
Du får läsa tidningen digitalt Lissi |
|
|||
|
|||
Jag hickar alltid vid första klunken när jag dricker kolsyrad läsk.
|
|
||||
|
||||
Min näsa rinner så fort jag äter varm mat. Min läkare sa att jag hade fått "gubbnäsa" GUBBNÄSA!!! Jag är 44 år gammal och väldigt mycket kvinna!
//Guhawi |
|
|||
|
|||
Jag hostar när jag "topsar" mig i höger öra. Men inte i vänstra!!??
|
|
|||
|
|||
Man får läsa gårdagens tidning :-)
|
|
|||
|
|||
Citat:
En till här. 5 - 6 - 7 nysningar på morgonen är inte ovanligt. Undrar vad de har i den där trycksvärtan egentligen...? Jag funderade och funderade... Och mycket riktigt så hittade jag en grej som jag är så van vid att jag inte tänker på den längre! Jag blir pinknödig när jag borstar tänderna med min eltandborste...! Varje dag: borsta tanden, pinka, färdig... Märkligt... Det är faktiskt riktigt larvig... Och jag fattar inte vad som påverkar det ena eller det andra? Men det har varit så i 15 år... Peter |
|
|||
|
|||
Jag blir alltid törstig precis innan jag skall ut. Och sen kissnödig. Eller är det bara en fix-idé kanske? (Bäst att dricka så jag inte blir törstig ute och bäst att kissa, ifall man inte hittar någon toalett)
Irriterande i alla fall... |
|
||||
|
||||
Jag nyser när jag nopprar ögonbrynen
|
|
||||
|
||||
Jag gäspar när jag läser morgontidningen...
|
|
|||
|
|||
Jag nyser när jag borstar mitt hår..bara mitt eget ,har absolut inga problem när jag borstar katten,,,
|
|
|||
|
|||
Citat:
Det är lagom kul när man planerar att köra 120 mil på en dag........ KISSEPAUS IGEN? Peter |
|
|||
|
|||
Då läser Du fel tidning!!
Lissi -läser Sydsvenskan |
|
|