|
||||
|
||||
Sv: Hur går du klädd när du äter på taverna?
Nä, det är förståligt att de inte tackar nej till kunder!
De är smidiga och vet att hantera situationen. Man talar till bönder på bönders vis |
|
|||
|
|||
Min ryggsäck innehåller alltid minst två par högklackade skor, långbyxor och tre aftonklänningarsamt två snygga handväskor! Nä skämt åsido, skulle aldrig få för mig att packa ner annat än sandaler, short, linne och tunna blusar på min Greklandsemester. Hel, ren och snygg kan man vara i sandaler och shorts. Får väl välja taverna efter min klädstil hädanefter....Ha en skön semester alla, med eller utan varma kläder!!
|
|
|||
|
|||
För mig är långbyxor varma kläder, speciellt i Grekland!
|
|
||||
|
||||
Citat från min resedagbok lördag 18 juli 2009:
Notering till Kalimer från O´Fotis taverna i Agios Prokopios, Naxos Haha. Så här kan greker klä sig på taverna en sen lördagkväll - två äldre herrar i sällskapet bär enkla sportshorts varav den ena är skjortlös men rikligt med hår på både mage och bröst. Det är en enkel familjetaverna med god grekisk mat, trevlig personal men utan perfekt service - maten kommer in lite då och då som det faller sig. Det smakar gott och vi störs inte det minsta av håriga bröst och ben, men jag får mig ett gott skratt med tanke på Kalimera-debatten. Aina som inte har några bildbevis |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Även om Gorgona är en vanlig grekisk taverna upplever jag den som stor och med relativt mycket gäster. Man i mitt sällskap skulle definitivt få ta på sig tröja till shortsen.
Däremot har jag på andra öar besökt en del mycket små, enkla strandtavernor med några få bord vid vattenkanten där bar överkropp kan vara ok på herrar. Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Men visst har man kunnat tolka inläggen i den andra tavernatråden som att grekerna alltid klär upp sig till middag. Tror inte att jag är ensam om att ha fått den uppfattningen. // Helén |
|
|