![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Det ar nastan sa att jag borjar tvivla om det inte blir Rhodos istallet for Kreta pa semestern ...... ![]() /Lucky ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så härligt.
Svårt att förstå att det är så fint i december. // KR |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg vil også takke for alle fine reisebrev som har kommet etter mitt forrige takkeinnlegg i tråden her
![]() "Vinter" på Rhodos så fredelig og deilig ut, flotte bilder ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
TACK allihop för era vänliga ord, är man inte enbart ute efter att bada och sola så kan Grekland i lågsäsong verkligen rekommenderas!
Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så här i mellandagarna passar det väl med ett nytt resebrev, denna gång från Skiathos. Läs resebrevet här...
|
|
||||
|
||||
![]()
Ett nytt resebrev är publicerat. Denna gång är det Lissi och Claes som visar hur det var att fira jul i Aten, Pireus och på Evia. Läs resebrevet här.
|
|
||||
|
||||
![]()
Takk for fint reisebrev/bilder Lissi
![]() Det måtte være spesielt å være på reisefot i selve julen, men det er ingen tvil om at dere trivdes og hadde det bra ![]() Og dårlig v æ r vet jeg jo at ikke finnes for deg ![]() ![]() Du har gitt meg lyst til å bli bedre kjent i Pireus, og den herlige tavernaen, Rakadiko, den hadde jeg allerede lagt meg på minne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för ett fint och intressant resebrev!
Det är spännande att se glimtar från ett annat Grekland än det man ser på sommaren. Jag hade tänkt tillbringa julen i Grekland men det blev inte så detta år. Jag har det att se fram emot. ![]() //Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tackar också Lissi för resebrevet. Speciellt intressant var det där med Pireus som för mig bara varit en hamn därifrån man ska bort så snabbt som möjligt. Nu har jag en mycket positivare syn om saken.
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för ett fint fotoresebrev Lissi
![]() ![]() Lunch i Athinaikon skulle jag gärna återuppleva ![]() ![]() ![]() Maten var ju helgod också ![]() Synd att Brettos inte är sig likt längre ![]() Gott Nytt År Ritta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
TACK Lissi för ett jättefint resebrev, har tittat flera gånger och njutit av alla fina bilder. Vi var ju på Rhodos i början av december, och trivs också bäst i Grekland utanför turistsäsong. Vi uppskattar just lugnet och vardagen man möter överallt.
En liten fråga....Vet du vad granatäpplena på sista bilden var doppade i, var det motsvarande våra knäckäpplen? Ann-Kristin ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag smakade faktiskt inte eftersom jag blivit allergisk mot så mycket. De var mer till prydnad för mig. Man borde kanske bett Claes smaka ![]() Kanske någon boende i Grekland kan hjälpa Dig? Det är första gången jag sett dessa "julfrukter". I övrigt var det en FANTASTISK grönsaksmarknad över en tre kvarter lång sträcka...den låg ganska nära Rakadiko och vi hade just varit där och ätit och var på väg hem riktigt proppmätta. Eftersom vi inte hade en studio utan bara ett hotellrum så gjorde vi inga inköp då vi skulle resa hem dagen efter. Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Många fina bilder i fotoresebrevet, Lissi. Roligt att resan blev så lyckad!
|
|
||||
|
||||
![]()
Lite kul att du lyckas få med våran båt i hamnen Nea Makri.....
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja jag tänkte på Dig när vi var där
![]() ![]() Nea Makri var ett av de få ställen vi åkte igenom på juldagen där vi faktiskt såg lite folk. I Ag.Andreas( hette det väl?) Var det en man som badade i blåsten och kylan. Han var i LÄNGE och verkade njuta) Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Lissi! Tack för resebrevet från ett juligt Grekland. Härligt att få följa er bland gränderna i Athen/Pireus.
Sjöborren. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ännu ett resebrev är publicerat. Denna gång är det Kari som berättar och visar bilder från Makrigialos på Kreta.
Läs resebrevet här... |
|
|||
|
|||
![]()
TUSEN,TUSEN TACK!!
![]() ![]() Åh så härligt det ser ut... Då vi planerar en månadslång vistelse på Kreta i januari eller februari nästa år så vill jag GÄRNA ha uppgifter om ert boende och hur ni fick tag på detta.... Vilken flygplats flög ni till?? Heraklion? Vi kanske bor en eller två veckor på olika platser och har bil hela tiden för att verkligen hinna se Kreta, men sydöstra Kreta ska få merparten av tiden. Detta resbrev ska jag njuta av många gånger och vädret kan ni då inte klaga på! Lissi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Så härligt det såg ut i Makrigialos, Kari