![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Så härligt det varit de senaste dagarna att komma hem från jobbet och så kunnat sitta ner och "resa" både till Parga och till de Joniska öarna. Jag har ju själv varit på nästan alla de platser som nämns i de båda resebreven och har NJUTIT av vackra foton och all läsning.
TACK!!! ![]() ![]() Lissi- som tycker västra Grekland är lite "bortglömt" som resmål. Senast redigerad av Lissi den 2011-10-12 klockan 19:42. Anledning: stavfel |
|
||||
|
||||
![]()
Tack säger jag också fastän jag inte hunnit läsa dem. Men jag ska göra det så fort jag hinner!
![]() / Anne |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med Lissi om vackra Parga.
En resa dit 11/8 - 2012 är helt perfekt samt roligt få se fastlandet denna gången. Trevligt resebrev som gör att resan känns rätt fast det är oroligt nu i Grekland. Men är rätt inställd på att det kommer lösas sig samt ej lägga energi på att vara orolig. Vi ska dit till vårt kära Grekland även om det är nära ett år dit så känns det bra. ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Fina resebrev
![]() Tack PA, för Ditt resebrev från de Joniska öarna! Jag blir definitivt sugen på att åka dit. Jag har tidigare bara varit på Korfu, då tyckte jag mycket om ön och dess möjligheter. Resebrevet från Parga lockar också. Jag har av någon outgrundlig anledning varit skeptisk till Parga, men när jag ser bilderna blir jag nyfiken. //Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tusen takk for tre interessante/fine reisebrev med flotte og fristende bilder
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här är de senaste resebreven:
Kythera Kykladerna Joniska öarna Parga Skicka gärna fler resebrev. Jag har tid och kraft att publicera igen. |
|
||||
|
||||
![]()
Det var dagens bästa nyhet, Janne!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Bra skrivet och fina bilder från Kythera!
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker detsamma, Marianne.
Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - reisebrev eller ikke reisebrev ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Instämmer! Trevliga resebrev och härliga bilder. Jag blir imponerad av omfattningen. Krävs mycket noteringar under resan för att få till underlag för allt det. Bilderna får mig att känna mig som ett barn i en godisbutik. Oj så vackert, dit måste vi resa, .... och dit ..... och dit ..... och dit ...... och ..............................................................
Tack! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
TACK jupiter, ett så härligt resebrev med fantastiskt fina bilder. Jag måste skratta när jag läste om dessa hästar. När jag vandrade stigen från Patitiri (Alonissos) opp till Chora, gick jag förbi två hästar bredvid stigen och när jag var oppe i byn, hörde jag klopp klopp bakom mig och där kom en häst galopperande mitten på gatan. Måste rädda mig genom att hoppa till tavernagården.
Och jag såg MUNKSÄLEN, en hel timme på stranden i hamnen. Kanske har jag berättat om det ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Alla
![]() Läste Jan-Erik och Ylva's resebrev från Kythera och såg att vi fått en hälsning från Diakofti och från ägarna till Zefyros som vi kallade "brotavernan". De hänvisade även till vårt resebrev, jag skickade en kopia till vårt hotell Maistrali. Det spred sig väl i byn antar jag ![]() Här är länken till mitt resebrev från 2008 http://www.kalimera.nu/resebrev/2008/grekland_pa_5.html //PA ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ett nytt resebrev är publicerat. Denna gång är det Karin som berättar om sin långa vistelse på Karpathos i somras. Resebrevet finns här.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack Karin, vi fick uppleva delar av vår semester en gång till
![]() // Helén och Roger |
|
||||
|
||||
![]()
Bra att du friskade upp mitt galma minne från sommarens ävetyr
![]() ![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Idag kom ett nytt resebrev. Denna gång från Amorgos, och lite Naxos. Läs resebrevet här.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack för ett trevligt resebrev från Amorgos!!
![]() ![]() Ulf och Päivi: Ett tips en annan gång för att slippa dyr taxi och hotellkostnad i Aten bara för en övernattning på väg ut... Boka Peris hotell i Luotsa. De hämtar gratis vid flyget och lämnar gratis där...Hotell inkl frukost för dubbelrum 80 euro senast vi bodde där och då ingår alltså hämtning och eller lämning. En liten taverna ett par hundra meter från hotellet finns. Ni kan alltså sen ta bussen dag 2 till Pireus efter att de skjutsat till flygplatsen. Lissi Senast redigerad av Lissi den 2011-11-14 klockan 18:19. |
|
||||
|
||||
![]()
Ulf och Päivi, tack för ett fint och roligt resebrev
![]() ![]() ![]() Om vi skall till Amorgos någon mer gång så vill jag gärna bo där igen ![]() Kände att mina små kunskaper i språket kom till användning på den ön, man var tvungen att försöka och prata ![]() Riitta ![]() |
![]() |
|
|