|
|||
|
|||
Sv: Forumflykt?
Jag tycker att Kalimera fyller sin funktion på ett utomordentligt sätt - fortfarande.
Själv är jag inte så skrivade aktiv längre.Läser mest inlägg.Men det kan ju ändras... En sak som irriterar mig oerhört är att folk är så kränkta hela tiden! VAD är detta? Är det modernt? |
|
||||
|
||||
Citat:
Ja, Janne ar en riktig pärla . Vill oxa ge frugan en stor eloge, som later Janne lagga sa mycket tid pa forumet ....kram pa dig |
|
|||
|
|||
Citat:
Förr arbetade man, umgicks med sin familj och vänner och att sitta timmavis vid en dator och läsa vad andra skriver och skriva själv och få (kränkande?) kommentarer fanns inte på kartan. Därmed säger jag INTE att det var bättre förr Lissi - som sällan känner sig kränkt |
|
||||
|
||||
Att bli kränkt är något man väljer. Jag kan inte känna mig kränkt för det någon gjort oavsiktligt. För att jag ska känna mig kränkt måste det finnas ett uttalat syfte att såra.
Det blir alltid problematiskt med kränkningar enär det uppenbarligen räcker med att om någon känner sig kränkt, då är sålunda vederbörande det oavsett hela världen skulle gå däremot. Arne Senast redigerad av Arne den 2012-03-15 klockan 12:33. Anledning: Taftologi |
|
|||
|
|||
Magnifico Arne!
|
|
||||
|
||||
Citat:
På Twitter däremot. Där funkar det alldeles utmärkt! /Netwolf |
|
|||
|
|||
Kalimera fyller ett fantastiskt syfte, att koppla ihop människor som har ett intresse av Grekland. Som ny på sajten kan jag bara uttrycka min glädje att ganska ofta kunna logga in och få ett fönster söderut.
Att inte tala om alla intressanta inlägg och ibland lite ointressanta (men det blir ju mitt eget bekymmer). Paul |
|
||||
|
||||
Citat:
För mig är det inte antingen eller utan båda! Varför välja? Kalimera skulle jag inte klara mig utan! Men medlemskap i Kalimera utesluter väl defenitivt inte medlemsskap på/i andra forum, hoppas jag! Det vore väl ändå förskräckligt? Kari, detta är inte riktat till dig! Det bara föll sig så att jag skrev här... /Eva - som är inne på Kalimera, Facebook och några bloggar varje dag... samt kvällstidningarna och våra lokala tidningar - "nåt roligt ska man väl ha..." |
|
||||
|
||||
Citat:
Och om man använder FB för de intressegrupper som finns där så blir min fråga: finns där då bättre intressegrupp för Grekland än Kalimera och blir man mindre kränkt och nedtryckt där? Jag är bara okunning i frågan och nyfiken. Men visst känns det märkligt om folk är mera vänliga och hänsynsfulla i sina yttranden bara för att man befinner sig på FB, men på folk som finns på Kalimera växer hornen ut i pannan? Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Har tyvärr inte varit i Grekland sedan oktober 07. Följer dock med spänning vad som händer på Kalimera. Är inte alltid inloggad men tycker det är intressant att följa med vad som händer och sker här.
Upplever att mänskor blir kränkta i alla sammanhang. Tycker det gott mode i detta ord. Är det inte högt till tak i ett forum vittnar det på att man inte accepterar andra åsikter än sina egna. Håller med Arne i vad han skriver. Ser även att det är samma som skriver mycket. Undrar vad detta kan bero på? Då Kalimera idag är stort kan det vara svårt för nya medlemmar att finna svar på sina frågor och ställer således gamla frågor igen. detta är något vi gamla måste förstå och hjälpa till med svaren. Bättre att svara en gång för mycket än förlitet. MVH/Chras |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin svenskläraret i svenska... |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi - jätte hostig idag |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vad det gäller besvarande av frågor och huruvida det, som någon sa tidigare inte kan vara så "betungande", beror väl på hur mycket fritid man har och hur man vill använda den. Jag tror säkert att fler permanentboende än jag får frekventa förfrågningar (per privata meddelanden) om huruvida vi kan hitta arbeten till dem. För att inte tala om alla kärleskranka tjejer som träffat en grek under en veckas charterferie och vill veta om mannen/pojken är seriös - eller hur man skriver jag älskar dig på grekiska. Sånt, precis som upprepanden om vädret i Chania under ex maj månad eller specifika hotell, tar TID att besvara. Tid är en bristvara under turistsäsongen! I fjol arbetade jag 14,5 timmar per dag, 7 dagar i veckan, i 3,5 månader. Ursäkta om jag inte besvarar privata meddelanden om jobb etc då, eller struntar i hur varmt det är i havet i juni. Jag hinner ju fan inte ens bada själv på sommrarna! Borde det inte finnas ett enkelt sätt att presentera sökfunktionen, eller samanställa fakta, för nya medlemmar? //Kikh, som f ö inom en snar framtid, á 2 månader, ser Grekiska medborgare få ett PERSONNUMMER för registrering! |
|
||||
|
||||
Citat:
Janne! Det kanske finns anledning och möjlighet att åstadkomma lite mera uppmärksamhet på sökfunktionen. Inte bara för nykomlingar som har mycket funderingar utan även för att underlätta för oss andra att lättare hitta vad som sagts tidigare i en fråga när vi slänger käft med varann. ? Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
Innan du postar ett nytt ämne bör du först se om tråden varit uppe tidigare genom att använda sökfunktionen. Många gånger finns redan ett svar på din fråga. Men jag antar att det är få som läser FAQ. Jag kan börja med att lägga ungefär samma text i välkomstmejlet som alla nya användare får. |
|
||||
|
||||
Lite lustigt - med tanke på debatten här - var det att i dagens tidning läsa följande:
|
|
|