|
||||
|
||||
Sv: Vad föreställer era avatarer?
Ingången till mitt rum på Villa Sideris, Santorini .
Granatäppleträdet på bilden, var borttaget i år . Barbro |
|
||||
|
||||
hej hej, såg inte att jag fått frågor i tråden... förlåt
Ja min morfar är en rikig sötis, även fast han själv skulle vilja bli kallad hårding... Angående länken: Min mamma är gift med en väldigt försvenskad grek... Så hon hör inte till kategorin. Jag som i och för sig är född och uppvuxen här i Sverige, har en helsvensk pojkvän/sambo...(känner mig dock väldigt svensk själv) |
|
||||
|
||||
Min bild är tagen i Kefalos på Kos, det föreställer en man i sina bästa år.
Ja, ja det är några år sen bilden togs |
|
||||
|
||||
Dum fråga från en gröngöling på forumet....:
Hur lägger man in avatar(er)..? Och bilder i inlägget? Jag bara undrar.... |
|
|||
|
|||
En avatar måste Janne lägga in..Du skickar den bild Du vill ha till honom så lägger han in den åt Dig....Hur man lägger in egna bilder har det funnits en tråd om..den finns säkert kvar någonstans och det hjälper nog en vaken moderator till med att hitta åt Dig
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Hinner inte förklara nu hur du lägger in bilder, men om du tar del av den här tråden http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=2090 kommer du säkert lära dig hur bilder läggs in i dina inlägg. Kul om du har bilder du vill dela med dig av till oss andra, bara du tänker på att inte lägga in dem i full storlek //Zanét |
|
||||
|
||||
Hej!
Min bild är tagen på hemväg från Naxos i oktober 2004. Den föreställer den vackra byn Tira på kraterkanten på Santorini. Det var en härlig båtresa med start i mörker, därefter soluppgång och klarblå himmel. Havet var lugnt under färden som kryddades av att vi såg några flygfiskar. Kan jag verkligen tro mina ögon I väntan på flyget tog vi sedan en taxi till närmaste lavastrand för ett kort dopp. Den svarta lavasanden var inte så uppskattad men det gav ett roligt minne med resväskorna öppnade i en liten hög vid strandkanten Mina flickor, och , läser över axeln på mig när jag skriver och de vill vänligen be Kalimeras deltagare att använda fler dansande bananer och smileys i forumet! Hejsvejs önskar Pappa Herodotos |
|
||||
|
||||
Jiiihooouu!
Ruskar nu liv i denna gamla tråd, bara för att nu kan ju JAG också svara! Jag har skaffat mig en avatar! *trumvirvel* Så himla enkelt att tom tekniskt obildbara som jag lyckades (tack Janne ). Ja just det, min avatar föreställer min Greklandsälskande son, 6 år, som blickar ut över havet i Apollonias på Naxos, taget i år. Så nu vet ni det! Hej från Lena*. |
|
||||
|
||||
Hej
Mitt fönster mot Grekland.. Bilden tagen på Karpathos.. Nicke |
|
||||
|
||||
Nu har jag bytt avatar! Den är tagen i Chora på Amorgos. En farbror satt och knöt nya sitsar till några stolar, och jag ville hemskt gärna ta kort på honom. Snäll som han var ställde han upp, och vi gav honom ett glas vin som tack, vilket han blev väldigt glad för. Visst är han söt?
|
|
||||
|
||||
Agia Kioura viken på Leros!
Härlig vik på en härlig ö.... |
|
||||
|
||||
Citat:
Oavsett om det är samme person eller ej, så har du fångat ett mycket ovanligt och utdöende motiv. Han som vi pratade med berättade att han bor i Aten och livnär sig på att under turistsäsongen resa runt på öarna och besöka tavernor för att binda om sitsarna på deras baststolar. Han sa att han redan då var en av mycket få i Grekland som fortfarande sysslar med hantverket. Bastsitsarna håller ju också sakta med säkert på att bytas ut. |
|
||||
|
||||
Hejsan
Jag har valt vår älskade katt Fia, 10 år. Inte så grekiskt precis, men då vi ser alla katter i Grekland så brukar vi tänka på våra raringar här hemma, och hur bra dom har det Ska väl snart byta så att även Fanny o Findus får "glänsa" /Birgitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Han kunde inte ett ord engelska utan pratade grekiska med oss och vi förstod ingenting... min grekiska är MYCKET begränsad, men med gester och diverse hummanden förstod vi att han ville att jag skulle fota honom ihop med sambon. Kortet hittar ni under "Kalimera was here". Världens goaste farbror! Nästa år när vi åker till Amorgos hoppas vi få se honom igen. Vi ska då förära honom en Kalimera-tröja! Ska bli kul att se fotot och jämföra! |
|
||||
|
||||
Janne: vilken grymt snygg avatar du skaffat dig! Kan det bli mer grekiskt?
|
|
||||
|
||||
Numera har jag bilden/avatar på en mysig gränd i choran på Ios. Alla dessa gränder på Ios både i choran och ute på de permanenta boendes kvarters gränder är så härliga! Jag tror jag bott på Ios i mitt tidigare liv! Det pirrar så speciellt då jag går i gränderna där utanför själva "stadskärnan"
|
|
||||
|
||||
Janne:din avatar får en att längta till Grekland så det gör ont i hjärtat väldigt vackert med det blå vattnet och flaggan
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Men Janne då Är det inte fusk och ha vinnartröjan på sig när man inte har vunnit någon fototävling
Snygg är den ju förstås på dig Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|