![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Österlenvädret: +4 rå vind. Under eftermiddagen snöblandat.
Var i ystad i förmiddags. Fy fasken vilket gråmulet väder. Snön börjar bli svart och nu känner man att det är skånskt väder. Hoppas att mars månad blir en fin vårmånad. //Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Snö och snö , bara fylls på ! Ja precis så är det i Gävle nu!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Yanna |
|
|||
|
|||
![]()
Dripp, dropp, dripp, dropp! +5 grader och lite fågelkvitter!!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I HBG försöker solen titta fram och det är friskt ute... Man får lite vårkänslor...
![]() ![]() K |
|
||||
|
||||
![]()
Idag och i natt kom det 20cm till av den vita skiten ... samtidigt slutade vårt vatten att funka. På bilden skottar jag och grannen gång över gräsmattan genom en meter snö så att rörmokarn ska komma fram till vår brunn.
|
|
||||
|
||||
![]()
Men så hemskt! Själv nödgas jag nog i morgon ta mig upp på taket till villan att skotta rent från snön. Vi har nu drabbats av en jättelik snörygg av dryga meterns höjd intill övervåningens platta tak. Enligt tillfrågad expertis lär en kubikmeter snö i driva väga i runda tal 200 kilo.
Förvisso skola hustaken här i norra Sverige tåla 250 kilo/kvm, men nu börjar situationen bliva prekär. Det får nog ändå bli ett skottarpass uppe på taket i morgon. Hustrun har en ful ovana att närhelst Arne kliva upp på tak eller stegar, då bläddrar hon frenetiskt i försäkringspärmen under avdelningen personskada.... Ett dåligt omen. Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Näää.... men lite mer snö kanske!!??
|
|
||||
|
||||
![]()
Ta det lugn. Visserligen -1 grad i kväll men såg årets första starar idag.
Våren är på väg. //Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Är det ingen som fått hicka av elräkningen denna vinter?
Min är just nu uppe i 162,52 öre/kWh, jämfört med mitten på december då den var 38,59 öre/kWh. Vid en koll på Elskling, så är detta genomgående för de flesta elbolag med marginella skillnader. Höör hade det lägsta priset på runt 95-98, men de flesta ligger alltså i spannet 150-180. Yanna |
|
||||
|
||||
![]()
Skojar du? Jag bara betalade och försökte glömma...
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Lite tröst till alla vinterhatare från min absoluta favorit vad gäller grekisk musik. Varje dag lyssnar jag på just honom.
Jag får inte länken klickbar , men kopiera och klistra in, det funkar. www.youtube.com/watch?v=1GDTRFJAIyA Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jodå, länken funkar och åååh vad vintern är härlig! Tack Lissi för den filmen. Underbara bilder och fin musik. Kompositören kände jag inte till, men det var inte sista gången jag lyssnade på hans musik!
|
|
||||
|
||||
![]()
Men så fina vinterbilder med härlig musik till! Tack, Lissi!
![]() Vårvintern kan ju vara hur underbar som helst, även om vi denna vinter har fått nog så mycket av den vita varan förstås... Ivi |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ja, sa ju att den smög sakta på tå ![]() ![]() ![]() ![]() //Maggan ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja drömma om våren kan man ju alltid göra!
![]() Här i Norrtälje har snön vräkt ner sen i går em och det är mellan -5 och -10 grader! Så nu är det värre än någonsin! ![]() Tar det aldrig slut....? ![]() Hoppas på att möta våren i England 4 april i alla fall! ![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, Nej - det är inte sant!!!
![]() Ska detta aldrig ta slut!? ![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Samma här, och det verkar bara bli värre och värre.
![]() Karin som hade tagit fram lågskorna... |
|
|||
|
|||
![]()
Och vad sjutton ska jag packa för kläder när jag reser till Sverige över påsken
![]() Blir det vinterkläder eller vårkläder det är frågan, skit samma vilket väder det blir för min skull, härligt att bara få komma till mitt andra hem igen. Längtar men inte till själva flygresan. Vågar väl knappt nämna att här har vi strålande sol och 20 grader ute ![]() monica |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Karin som läser gamla resebrev för att stå ut... |
|
||||
|
||||
![]()
Låter härligt i Aten!
![]() ![]() Stackars er i Handen och Norrtälje. ![]() Tre månaders fin vinter med mycket snö, men också fint och vackert, sen räcker det, tycker jag. Nu vill vi ha vår! Hos oss har vi 10 ganska sköna grader och det känns att vi går mot ljusare och varmare tider. ![]() |
![]() |
|
|