![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åh det är en lång vinter för oss här nere . Det var länge sedan vi hade en riktig vinter , just nu vräker snön ner och snömängden växer igen . Det tar ju aldrig slut , kanske roligt för barnen .
Har nu nyligen legat i soffan och tittat på Min stora feta grekiska semester . Vad göra när man ligger sjuk med feber och halsont.....jo då piggar man upp sig med grekisk solfilm . Det var perfekt att posten kom med filmen just i dag , lärde mig ett nytt ord. Feki var det och det betyder glädje sa hon i filmen. Alltid lär man sig ett nytt grekiskt ord ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Snö är egentligen bara vackert på vykort.
![]() Såg förresten Feta greksemestern på planet hem från Teneriffa nyligen. Jag blev faktiskt glatt överraskad. Hade hört att den var så kass, men den var helt OK. I I alla fall när jag satt där med min GT och drömde om Grekland... ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Här på norra Öland har vintern slagit till riktigt rejält och nu ikväll är det stjärnklart, månbelyst och ca -10. Har lagt ut ett album med några vinterbilder härifrån.
//Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vad är det för fel på oss på kalimeror? Grekland tycks hela tiden vara i vårt sinne. Var vi greker i vårt förra liv? Ibland tror jag det. Håller på att bli tokig på snö och kyla. Ångrar skidresan i vecka 8. Hade mycket hellre druckit ouzo på en bar i plaka efter ett besök på nya Akropolismuséet, eller vandrat på grönskande vårängar på Kreta. Det värsta med snön är den ständiga oron för nära och kära som är ute på vägarna. Vi skåningar är inte så vana vid dåligt väglag och varje dag sker jobbiga olyckor. Barn som inte svarar på första sms:et får finna sig i en orolig mammas ihärdiga kontaktförsök...
|
|
|||
|
|||
![]()
Men Zanet...nästa gång ni är i Kalmar så MÅSTE vi ses!!!
Lissi - som överlevt snön med RÅGE! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så gärna
![]() ![]() //Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Skotta på!
Jag letar resor till Aten i slutet av aug eller slutet av oktober...Hittar inga riktigt billiga....Kan jag få hjälp?????? Hoppas ni hittar bilen till den 6 mars ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Precis. Ibland har du dina ljusa stunder... Vem f..n vill ha snö här hemma...? Det var en kul grej förr i skidbackarna i Italien och Österrike...
Citat:
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tittade ut nu genom köksfönstret.....hallå va mkt snö . Oj går ej att få upp dörren , men vem bryr sig nu . Ensam hemma och ligger sjuk i feber . Snön hade nog tinat fort om jag hade visat mig ute ![]() Men det ser vackert ut och vinden har format till snön så perfekt . Folket runt oss får väl hjälpa till så dörren går att öppna , snön töa knappt bort av sig själv . Hur har ni det med snön efter nattens snöfall ? Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Just nu har vi ytterligare påfyllning av snö, snö och åter snö samtidigt som vinden ökat ganska kraftigt. Bitande kallt så fort man sticker ut nosen utanför dörren, det är m a o inomhusväder som gäller.
Krya på dig! //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Kom just in från en härlig promenad i -10 grader. En något beslöjad sol lyste över vita ängar och granar. Det var riktigt vackert! Idag har vi sluppit den fuktiga ,råkalla luften och det var hög torr luft - härligt! Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Visst är det vackert och inte bara på kort! Jag hör till dem som njuter av årstidenas växlingar. Men vintern är alldeles för låång och sommaren för kort. Snö och is är i alla fall bättre än dis och dimma.
Jag har också lagt in ett album med vinterbilder som jag tagit. När jag tittar ut nu så är himlen alldeles rosa ut över havet och det är så fint. ![]() Birgitta, krya på dig. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Efter en iskall promenad vid Kronborg innan lunchen var det skönt att komma hem i värmen. Vi hade också -10 kalla grader, och med blåsten så kändes det dubbelt så kallt. Minst!
![]() Sol, snö och en frisk vind - jo, nog har vi fått vinter allt. Ända sedan mitten på december har vi haft snö, frost och en vacker vinter. ![]() Men det blir väl snart sommar igen... man kan ju drömma om sommaren när man kommer förbi en plats där bord och stolar står klart och bara väntar... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fina bilder ( moster) Marianne . Särskilt bordet nära havet ....för vet du varför.
Jo tankarna gick till underbara Skopelos nu , fick en smakupplevelse nyss. Blev bjuden på pannkaka / plätta som vi åt på Skopelos. God plätta med smält chocklad med varma blåbär samt jordgubbar har jag ätit nu. Trist ligga sjuk men en plätta som smakade så gott. Tack Zanet och Vilma för krya på hälsning ![]() Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag är säker på att det hjälper dig att bli frisk. Snabbt. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härliga vinterbilder!
Inte för att det här är någon bildgåta, men Vilma- är dina bilder med badplatsen mm tagna söder om Hisingen? // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Marianne ,vilka vackra bilder!
Citat:
Ja, det stämmer Hellen. Alla bilderna är tagna i Fiskebäck-Önnered och badplatsen är Fiskebäck. Jag kan nog aldrig tröttna på att gå där ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tänkte det, fick ett sting av "hemlängtan", har bott 25 år i Fiskebäck.
|
|
||||
|
||||
![]()
Snö och snö och just nu minus 15 grader. Hoppas att solen tittar fram under söndagen. Länge sedan vi hade så kallt och så mycket snö på Österlen.
Chras |
|
||||
|
||||
![]()
Fruktansvärt tråkig vinter, hur kan det ramla ner så många flingor och så länge? Nej i morgon blir det fetaostfyllda färsbiffar med grekisk potatis i ugn + tsatsiki och en god grekisk sallad!!! BEVARA GREKLAND I ALLA ERA SINNEN!!!
/Kerstin i snön |
![]() |
|
|