![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Otroligt många blev vi här med minne av snön.
Jag startade tråden och nu har vi sista sidan. Snösmältning hör våren till och alla vackra vårblommor som nu kämpar sig upp. på vårt lantställe som vi vilar ut i skrivande stund nu ser ej ut som en vanlig skog längre . Skogen blev en stor vårsjö och det porlar från bäcken samt med en ivrig fart. En vacker vår vi går till mötes . Fast ej för alla , min kära pappa har somnat in. En sten så tung som sorgen efter min älskade pappa. Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Skickar en tanke till dig Birgitta63.
Kram Irene |
|
||||
|
||||
![]()
Igår 10 gr varmt och vårkänslorna spirade
![]() ![]() Tänker på dig Birgitta 63! / Kerstin i Sala |
|
|||
|
|||
![]()
Beklagar sorgen, Birgitta
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Monica |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ska bli jättegott med svenskt påskbord och svenskt påskgodis. I värsta fall har mamma eller syrrorna kläder jag kan låna om det blir för kallt. För jag är en riktig fryslort även i Grekland. ![]() Monica |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tänker på Dig! Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Birgitta, jag beklagar sorgen!
Just idag fick jag denna länken av min far. Walk in heaven! Jag vill ge den till dig och alla andra här. Hos oss är det hopp om vår. http://www.youtube.com/watch?v=i2lnMF3mhgI Kram/Vilma |
|
||||
|
||||
![]()
Ni är så gulliga som tänker på mig.
Vilma .....så vacker den var , tack den värmde . Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Jag får beklaga sorgen Birgitta och det är enormt tungt, förlorade själv nyligen min pappa och är glad att han hann uppleva några få vårdagar med sol här i Skåne innan han somnade in - ägnar mig åt frösådd o sticklingar för att skingra mina tankar...blir många blommor i växthuset o trädgården denna sommar
kraMar //Maggan |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är våren här.
I fredags sågs och hördes årets första lärkor och idag drog streck av tranor över byn. Äntligen!!!!! //Chras |
|
||||
|
||||
![]()
...och här har det snöat hela dagen!
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
HA!
![]() ![]() ![]() ![]() Och igår fick jag liv i Hojen! Trots att den stått ute okörd under 4 månader startade den efter lite övertalning. På eget batteri!!! Jag blev imponerad... Så vi här nere har VÅR i luften... Var har ni däruppe er? Nergrävd i snön...? ![]() ![]() ![]() Fy Peter. Fyyy.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu är det vår. Kunde för första gången i år lägga upp bara vårbilder på min hemsida. Tyvärr ska det bli regn de närmaste dagarna men hoppas att det ges tillfälla att testa det nya kamerahuset som kom idag.
Trevlig helg alla på Kalimera. //Chras |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har kommit hem från Öland alldeles nyss. Jag var hos dotter och barnbarn och jag har fotograferat utslagen krokus, vintergäck och utslagna blåsippor. Fika i solsken och värme på altanen. Nu ÄR det vår!!!
![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Åh vad det låter härligt! Här i Stockholm går jag fortfarande med vinterkappan på...
|
|
||||
|
||||
![]()
Bin, Humlor, Sädesärlor och en hel del tranor som svävar uppe i det blå har jag sett idag. Dessutom såg jag 13 havsörnar som seglade uppåt i den termik som fanns när solen värmde upp marken! En ganska häftig syn vill jag lova. Min kollega på jobbet trodde inte mig så han sprang iväg till bilen och hämtade sin kikare! Sen såg även han dessa jättefåglar!
Vi hade upp emot 17 grader idag ![]() Våren är här på riktigt och livsgnistan är tänd! Blir ju inte sämre att veta att det blir Grekland på måndag Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det haglar här just nu
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ville bara först tacka alla för ert varma deltagande ,
min pappas bortgång . Ja nu är våren här och det sprudlar av ivriga planterare. Själv tog jag ett nytt ryck och handlade penséer .Torsdagsvädret var bättre för då drack vi kaffe ute i trädgården , solen sken och den värmde så gott . Nästan så solparasollen och solsängen ville ut i gömmorna efter vintern. I går vid lunchtid var det soligt och penséer planterades ( blåa och vita så klart ) . I dag haglade det samt regnskurar men efter regn kommer sol ![]() Trevlig helg alla ! Birgitta |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Idag duggregnar det lite här, ingen sol. Har trotsat vintern och köpt penséer till min uteplats...blå o vita såklart...och så violer! ![]() Yanna |
![]() |
|
|