|
||||
|
||||
Sv: Strumpor i sandaler
Håller med! Jag har då inte tagit illa upp
|
|
||||
|
||||
Humor är ju en smaksak och jag måste acceptera att alla inte uppskattar lika fräcka saker som mig. Vi kanske ska starta en tråd för grekiska fräckisar också Såna kan jag i mängder...
Fast nu var det klädsel det gällde och jag håller ögonen öppna efter nya "stilmissar". Kram på er//Kikh |
|
||||
|
||||
Mina vinterbleka ben kräver nylonstrumpor. Jag undrar tycker ni att det är ok att jag tar på mig ett par tubsockor i mina sandaletter när jag går på konfirmation nu på lördag? Det blir väl lite trångt ... men i så fall slipper jag fixa ett par andra skor.
|
|
|||
|
|||
Jag får väl skam till sägandes, erkänna att jag skrattade ganska rått åt din kommentar. Är inte lika rapp i truten, men humorn... ja den är nog ungefär densamma //Inger
|
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
[quote=Vilma;206054]...Jag undrar tycker ni att det är ok att jag tar på mig ett par tubsockor i mina sandaletter när jag går på konfirmation nu på lördag?.../quote]
Om du väljer ett par randiga och lovar att fotografera utstyresln så - Ja för helsike! Nylonstrumpor kan bli varmt i Grekland men är helt ok annars. Ta bara inte knäkorta eller ankellånga till minikjol Här i Chania är det inte andra än turisterna som bryr sig om vita ben, vi andra använder solglasögon och blir aldrig bländade. Du kanske bör undvika discon och klubbar med uv-ljus, men annars är du välkommen barbent. //Kikh |
|
|||
|
|||
Skulle rekommendera ett par sockor från Happysocks, gärna något av de mer mönstrade! Piggar upp vilken utstyrsel som helst och det blir inte fullt så trångt som tubsockor! Annars fungerar alltid strumpor med motiv t ex Mimmi Pigg...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vilken rolig krock mot min stilrena linneklänning. Jag ser fram emot den uppfriskande diskussionen som kommer att bli med mina tonåringar. Varför ta hänsyn till att tonåringar vill ha mammor klär sig på ett sådär medelbeige sätt så att de blir snygga men lagom osynliga? Funderar på att omvärdera mitt portförbud på nylonstrumpor i packningen på våra Greklandsresor. Jag såg blommiga nylonsteps i affären. Kanske nåt att pigga upp mina foträta sandaler med i sommar. |
|
||||
|
||||
Citat:
Eftersom jag redan säkert är stämplad som glädjedödare så ska jag förklara vad jag reagerade på. För mig är det inte humor att peka ut "blonda småflickor" från tre namngivna länder, tala om på vilken klubb de jobbar och först påstå att de tjänar massor med pengar där och sen insinuera att de prostituerar sig. Det kan knappast vara humor, det är bara människoförakt. Som jag ser det kan man skämta om allt, bara man gör det i rätt sammanhang. Och när man pekat ut en grupp människor bör man vara extra försiktig. Och med det sagt pratar jag gärna om fula skor |
|
||||
|
||||
[quote=Kikh;206066]
Såg idag på Åhlens ... skyltdockor iklädda: knälånga spetsnylonstrumpor... men jag lovar jag kommer inte att ta på mig det.
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Till blommig sommarklänning kanske? Yanna |
|
||||
|
||||
Precis! Kan man inte skämta om det är det inte värt att ta på allvar!
|
|
||||
|
||||
Men väldigt bra för att undvika skavsår, särskilt när det är varmt
Abi |
|
||||
|
||||
En gång på Kreta fick jag hjälpa en chic turist som vandrat runt med nya sandaler av läckert snitt utan strumpor. Några sandkorn gjorde resen av veckan till en pina för henne. Blåsor, skavsår och ett infekterat sår blev priset för fåfängan. Tänk om damen hade haft vett att promenera i fotriktiga sandaler med bekväma sockar utan sömmar då hade hon kunnat njuta av hela sin resa.
Själv föredrar jag bekvämlighet framför fåfänga och trendoraklen har inte så mycket att hämta här. Bekväma skor och härliga promenader i natur eller på kulersten blir då betydligt enklare. Eva |
|
||||
|
||||
Hur tycker ni jag ska göra med mina fjällrävenbyxor? Ljusa, i tunt tyg, perfekta för svala båtturer och kloster som kräver påklätt, och med avtagbara ben när det blir för varmt. Lättvättade. Heltigenom praktiska och fantastiska, men hiskligt fula som shorts. De är helt enkelt lite för långa för att vara snygga på mina korta ben.
Får jag ha dem? Bekymrad öluffare, Aina |
|
||||
|
||||
Nej! Eller jo förresten det får du, om jag får ha mina crocs
// Helén |
|
||||
|
||||
Eller jag får ha fjällrävenbyxorna utan byxben, men endast tillsammans med crocs och tubsockar? Ni får se i resebrevet i höst!
Aina |
|
|||
|
|||
Citat:
Äh, bry dig inte om att sätta på "benen" på byxorna överhuvudtaget!!! Då blir kanske shortsen lagom långa och "inne" till dina korta ben=supermodernt!!. Tycker du att glappet blir en aningen för stort mellan byxor och skor kan du alltid slänga på dig ett par snygga tubsockar!! |
|
||||
|
||||
Skall du ha med bxorna endast för klosterbesöket i så fall skippa dem, det går utmärkt att komma in med sarong
// Helén |
|
|