|
|||
|
|||
Kalamata på Peloponnesos
Hurra!Apollo flyger till Peloponnesos igen.Den här gången ska jag inte missa det!FRANK
|
|
|||
|
|||
Sv: Kalamata på Peloponnesos
Frank, du er en klok mann.
|
|
||||
|
||||
Ja säger också hurraa för Apollo
Nu slipper man bila från Aten. Jag ska nog boka redan för hela säsongen Här nere är härligt väder igen efter alla stormar. Anneli |
|
|||
|
|||
FM flyger direkt till Kalamata nästa sommar. Jättefint! Absolut nummer ett nästä säsong! En tripp till Kythera också... hoppas jag!Halkidiki är inte dumt heller.
|
|
|||
|
|||
Är lite sugen på Limnos med,ska försöka hinna med det också för man vet ju inte om något bolag flyger dit igen. Så det gäller att passa på MVH frank
|
|
|||
|
|||
SÅ, så! Ingen kommer dit förrän i slutet av maj med charter.
Nej, utan det privata initiativet, blir man "landsatt" om man inte vill bli strandsatt. |
|
|||
|
|||
Hm,hm jag vill veta mer om södra Messinia och södra Laconia.
I Messinias mest intresserad av kusten Verga - Itilo och i Laconia från Itilo ner till till Gerolimenas. Diros har jag hört mycket om, men resten? Tips, Admirala! Vill veta allt. |
|
|||
|
|||
Hm,hm jag vill veta mer om södra Messinia och södra Laconia.
I Messinias mest intresserad av kusten Verga - Itilo och i Laconia från Itilo ner till till Gerolimenas. Diros har jag hört mycket om, men resten? Tips, från Admirala eller någon annan! Vill veta allt. |
|
|||
|
|||
Vi undrar hurudan är flygfältet i Kalamata, finns det butiker där, vad finns det att köpa där?
|
|
||||
|
||||
Det finns en liten taxfree ,annars finns det inga butiker,kiosker eller restauranger.
Anneli |
|
|||
|
|||
Agda kan nok si mye mer om dette enn meg, men dette er flotte områder, hver på sin måte.
Mani (Lakonia) er nakent og dramatisk, og de høye tårnhusene bygget av stein dominerer landskapet. De ble bygget slik for å holde fiender ute - og fineden kunne gjerne være naboen. Messinia er grønt og frodig og fruktbart, bølgende landskap av frukt- og oliventrær. Store kontraster, og vakre på hver sin måte. |
|
|||
|
|||
Tack för uppgiften, Anneli. Vi antar att man kan köpa något på "taxfri "(Metaxa, viner osv).
Bokade resan till Pylos just idag, det blev en vecka fr.o.m den 6.6. |
|
|||
|
|||
Citat:
Agda |
|
|||
|
|||
Ang Yttre Mani. Det som kan tilläggas är att eftersom området (gäller hela Messini) varit förskonad från charterturism så är området väldigt orört.
Agda |
|
|||
|
|||
Citat:
på grund av de nya bestämmelsena gällande transport av flytande ämnen i kabinen. Fr.o.m den 1.11.2006 (hoppas jag minns datumet rätt) granskas alla flytande vätskor och tas bort om de inte är köpta flygplatsernas butiker (och "sigillerade"). Annars har köpt mina metaxaflaskor och de goda vinerna på flygplats där det finns ett gott urval (Rodos tex.), lite dyrare priser gör nog inget.... Hoppas det finns något att köpa i Kalamata också. |
|
|||
|
|||
Ok jag förstår. Jag brukar nämligen alltid lägga mitt i det incheckade bagaget så jag tänkte inte så långt.
Agda |
|
|||
|
|||
Kalispera!
Jag och sambon tänkte oss en tur till Messinia och Lakonia i mitten av april. Vi har aldrig varit i den delen av Grekland. Ni har varit på en del av dessa ställen. Är det möjligt att få del i lite av era kunskaper? Jag fick veta lite av Agda och Admirala, men villveta mer. Var kan jag hitta upplysningar om lägenheter att hyra, d.v.s. vi vill kunna laga lite mat själva. Är det lätt i mitten av april finna boende. Vi vill gärna bo i levande byar. Trevligt om någon vill svara. |
|
|||
|
|||
Citat:
De väskor Du checkar in kan Du ha dricka i.... eller missförstod jag Dej?? Lissi |
|
||||
|
||||
Trevligt om någon vill svara.[/quote]
Jag har skickat ett mejl till dig. Anneli |
|
|||
|
|||
En vecka före och efter Påsk (8 april) är det svårt med boende. Mina vänner som ofta åker en tur till Yttre Mani på vårkanten förbokar aldrig boendet. Själv har jag bara varit över på dagstur.
Agda |
|
|