![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja det är grekisk värme i Sverige, PO, men ingen grekisk atmosfär!
![]() ![]() ![]() Yanna som har knappt 21 dagar kvar till paradiset! |
|
||||
|
||||
![]()
Här är ju tom varmare än i Grekland, vi borde lära oss och införa siesta, man blir allt lite hängig i värmen.
En light grekisk atmosfär är nu fixad och skall avnjutas på altanen, visserligen bara oliver och ost, för att framkalla den blå bilden av havet så blir det till att blunda... ![]() // Helén med 41 dagar kvar... Senast redigerad av Hellen den 2007-06-09 klockan 21:37. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har tyvärr ingen altan eller balkong att sitta på..jag bor på Södermalm i Stockholm, men ljudet från grannarnas lördagsfester är öronbedövande just nu..det ekar mellan husen, så inte mycket här påminner om Grekland nu, trots värmen! Greklandskänslan har kanske inte så mycket med värmen att göra, det måste till nåt mer...Hmmm..Grekland kanske?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Efter god middag med tsatziki, greksallad, en grillad köttbit, en panna Kourtaki retsina och med alla fönster öppna i stugan känner jag mig mycket grekisk till mods. Radio Derti spelar i bakgrunden och jasmindoft kryper in från trädgården, en råbock skäller långt bort.
Jag saknar iofs. syrsorna och havet men annars är det rätt ok. //PO -lätt lyrisk och kanske lite på lyran i värmen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I går när jag slutade jobbet och gick ut i solen så kändes det som när man går av flygplanet och greklandsvärmen slår emot en...Sitter nu på jobbet med fläkten surrandes brevid mig, men varmt är det i alla fall
![]() ![]() Mia ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Harligt att ni har varme dar hemma. Grekerna pratar hela tiden om att det har ska bli den varmaste sommaren i mannaminne. Hoppas de har fel. Har sett ganska uttorkad vaxtlighet vid vandring pa oarna sa sparen efter vinterns torka ar tydliga pa vissa stallen. Jag har haft stralande sol storre delen av mina semesterveckor fransett en dag med regn pa Ios och en halvmulen formiddag pa Sikonos och pa Folegandros. Lite mer moln vissa kvallar men aven natter med strarnklar himmel och fullmane.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Enligt Aftonbladet har vi just nu varmast i Sverige...Åmål/ Säffle 31-32 gr...det känns
![]() ![]() Svettig Malin ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Även här på Lefkas har vi grekisk värme! Vädret har vänt verkar det som! Härligt!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja grekvärme har vi allt! Vi hade riktig grekisk atmosfär i Halmstad i fredags då vi satt ute på taerna tills mitt i natten nästan i bara linne och kjol.......Playan i Mellbystrand var även den nästan grekisk i går och eftersom man vet att man om ett antal veckor ska till det RIKTIGA Grekland så är det ju härligt att även innan kunna njuta för fullt.... Säga vad man vill om det svenska badvattnet, men DET är INTE grekiskt!!
![]() Idag har det i alla fall i Lund varit nästan FÖR varmt!! Dock har vi cyklat 2 timmar runt i stans omgivningar nu på kvällen.....och åtminstone måndag-tisdag ska bjuda på temperaturer runt 30 grader!! ![]() ![]() Skönt Janne att vädret vänt hos er också!!! Lissi - 10 dagar från Spanien |
|
||||
|
||||
![]()
Maste vara oarna i joniska havet som haft daligt vader for jag som ar inne pa min tredje vacka i cykladerna klagar da inte. Himlen har varit ovanligt bla i jamforelse med tidigare resor och idag har det varit riktigt varmt.
Eva |
![]() |
|
|