Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-09, 19:42
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Reg.datum: feb 2005
Standard Grekisk värme!

STOCKHOLM
26+
ATEN
23+

Say no more!

//PO
-Karpathos om:
dagar
timmar
minuter
sekunder
Svara med citat
Gammal 2007-06-09, 19:58
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Grekisk värme!

Ja det är grekisk värme i Sverige, PO, men ingen grekisk atmosfär! det vill ju till lite mer än värme för det. Lite vitkalkade hus och mysiga tavernor t.ex.. och ett otroligt blått hav...åt det turkosa hållet..eller azurblå..

Yanna som har knappt 21 dagar kvar till paradiset!
Svara med citat
Gammal 2007-06-09, 21:36
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Här är ju tom varmare än i Grekland, vi borde lära oss och införa siesta, man blir allt lite hängig i värmen.
En light grekisk atmosfär är nu fixad och skall avnjutas på altanen, visserligen bara oliver och ost, för att framkalla den blå bilden av havet så blir det till att blunda...
// Helén med 41 dagar kvar...

Senast redigerad av Hellen den 2007-06-09 klockan 21:37. Anledning: Tillägg
Svara med citat
Gammal 2007-06-09, 22:01
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Jag har tyvärr ingen altan eller balkong att sitta på..jag bor på Södermalm i Stockholm, men ljudet från grannarnas lördagsfester är öronbedövande just nu..det ekar mellan husen, så inte mycket här påminner om Grekland nu, trots värmen! Greklandskänslan har kanske inte så mycket med värmen att göra, det måste till nåt mer...Hmmm..Grekland kanske?
Svara med citat
Gammal 2007-06-10, 00:26
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Efter god middag med tsatziki, greksallad, en grillad köttbit, en panna Kourtaki retsina och med alla fönster öppna i stugan känner jag mig mycket grekisk till mods. Radio Derti spelar i bakgrunden och jasmindoft kryper in från trädgården, en råbock skäller långt bort.
Jag saknar iofs. syrsorna och havet men annars är det rätt ok.

//PO
-lätt lyrisk och kanske lite på lyran i värmen.
Svara med citat
Gammal 2007-06-10, 00:37
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

I går när jag slutade jobbet och gick ut i solen så kändes det som när man går av flygplanet och greklandsvärmen slår emot en...Sitter nu på jobbet med fläkten surrandes brevid mig, men varmt är det i alla fall och klockan är 00.30. Undrar om det är så här det kommer vara i framtiden på sommaren? Om lite över en vecka sticker vi till Karpathos, härligare att vara i värmen i Grekland.....Slipper stressa till jobbet, kan sitta i bikinin i skuggan och dricka Mythos. Vad härligt det ska bli!!!

Mia
Svara med citat
Gammal 2007-06-10, 09:39
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Harligt att ni har varme dar hemma. Grekerna pratar hela tiden om att det har ska bli den varmaste sommaren i mannaminne. Hoppas de har fel. Har sett ganska uttorkad vaxtlighet vid vandring pa oarna sa sparen efter vinterns torka ar tydliga pa vissa stallen. Jag har haft stralande sol storre delen av mina semesterveckor fransett en dag med regn pa Ios och en halvmulen formiddag pa Sikonos och pa Folegandros. Lite mer moln vissa kvallar men aven natter med strarnklar himmel och fullmane.

Eva
Svara med citat
Gammal 2007-06-10, 15:05
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Enligt Aftonbladet har vi just nu varmast i Sverige...Åmål/ Säffle 31-32 gr...det känns det är skuggläge som gäller med något kallt i glaset
Svettig Malin
Svara med citat
Gammal 2007-06-10, 16:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Även här på Lefkas har vi grekisk värme! Vädret har vänt verkar det som! Härligt!
Svara med citat
Gammal 2007-06-10, 20:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Ja grekvärme har vi allt! Vi hade riktig grekisk atmosfär i Halmstad i fredags då vi satt ute på taerna tills mitt i natten nästan i bara linne och kjol.......Playan i Mellbystrand var även den nästan grekisk i går och eftersom man vet att man om ett antal veckor ska till det RIKTIGA Grekland så är det ju härligt att även innan kunna njuta för fullt.... Säga vad man vill om det svenska badvattnet, men DET är INTE grekiskt!!

Idag har det i alla fall i Lund varit nästan FÖR varmt!! Dock har vi cyklat 2 timmar runt i stans omgivningar nu på kvällen.....och åtminstone måndag-tisdag ska bjuda på temperaturer runt 30 grader!!

Skönt Janne att vädret vänt hos er också!!!

Lissi - 10 dagar från Spanien
Svara med citat
Gammal 2007-06-11, 19:26
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Maste vara oarna i joniska havet som haft daligt vader for jag som ar inne pa min tredje vacka i cykladerna klagar da inte. Himlen har varit ovanligt bla i jamforelse med tidigare resor och idag har det varit riktigt varmt.

Eva
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:25.