Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-10, 18:32
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Musik! Massor av musik...

Min bäste vän sedan 30 år är enormt musikalisk, intresserad och dessutom mycket kunnig. Han är också väldigt duktig guitarrist, han har väl ca 12 stycken, och spelar keyboard också...

Igår cyklade jag ut till honom och familjen. De bor i en liten by ca 3,5 km utanför Svedala där jag bor. Det var varmt här hemma och han har en stor pool! Och i hans garage står en kyl full med kall Dansk öl... Det är en VÄN det... (De i byn åker över till Moderlandet då och då och bunkrar. Ibland köper jag ett flak eller två och "deponerar" därute för att försöka ha lite balans...)

Jag hade i vanlig ordning med mig de senaste CD och DVD:er jag köpt/fått. Ok då... Jag hade nog inte köpt någon, bara fått... Men vi brukar byta vänner emellan. Åt alla håll...

Så vi höll på ett tag och kopierade lite nam-nam fram och tillbaka. Bara musik, feltänkare! Sedan kopplade han loss och räckte över en extern hårddisk och sade att det fanns en del på den att kopiera.... Det är enda sättet sade han...

Nu förstår jag varför... På den fanns "Magasinet Rolling Stones" 500 bästa låtar någonsin... Lite andra CD som var intressanta, samt de 100 bästa ALBUMEN (!) enligt Magasinet... PHUU! Jag håller just nu på att kopiera 13 (!!!) Gb musik. I MP3 format! Totalt ca 550 CD.... Det tar ca 6 timmar eftersom jag bara har USB1 portar... Med USB2 hade det tagit ca 2 timmar... Men jag har tid. Och mycket musik blir det...

Jag har väl ca 6 - 700 LP och 200 CD sedan tidigare, så det blir ett rejält tillskott. Jag såg att jag kan ta bort en del Album. Elvis tillhör tex inte mina favoriter, men det blir säkert minst 450 - 500 kvar.

Som tur är så lade jag en kabel (Ja, ja, ja... Glöm det...) från datorn till Stereon när jag flyttade in här för ett par år sedan. Den har tills nu mest använts för att lyssna till Arion eller Ellenikos, men nu kommer den nog att utnyttjas betydligt mer. Jag har inte plats att kopiera ner 500 album på CD-skivor! Jag har ont om plats som det är...!

Jag har ingen aning om var han fått tag på allt detta. Eftersom jag inte visste vad han lade i min hand kunde jag ju inte fråga... Men det är fantastiskt att någon lagt tid på att samla ihop alla dessa låtar och album.

Nu är det bara två timmar kvar...

Sedan här ska spelas och njutas.

Peter
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:28.