Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-14, 23:38
Totti Totti är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Hemma från Thassos

Så har man kommit hem efter två underbara och oförglömliga veckor på Thassos. Jag längtar redan tillbaka!
Jag åkte med min sambo och hans två tvillingdöttrar (16 år) och vi bodde På Hotell Rachoni Bay i Skala Rachoni. Vill man , som vi, ha lug och ro och bara koppla av och rå om varandra är detta ett hotell jag verkligen rekommenderar. Det enda negativa jag kan säga är att det är mycket växtlighet i vattnet så är man rädd för var (och på vad) man sätter fötterna är ett par badskor att rekommendera ;-)
Annars skulle jag rekommendera någonstans på ostkusten vid Panagia eller Paradise beach. Panagia för den härligt pittoreska byn och närheten till Golden beach. Vid Paradise beach just för strandens skull. En liten bit av paradiset är just vad det är.
Jag har förstått att ön är känd för sina oväder och jag kan instämma om att oväder kan förekomma och det kanske inte är vad man förväntar sig på sin solsemester. Men det är magnifikt! Vi var där de första 2 veckorna i juni och hade 2 och en halv dagars dåligt väder, resten var kanon! Åsk och regnvädret dök upp helt oväntat efter 1 vecka och jag måste medge att det blev lite långtråkigt att sitta på hotellet men hur som helst går det inte att förneka att även ovädret var en upplevelse utöver det vanliga. Precis som hela ön i sig...
/Totti, Glada Hudik
Svara med citat
Gammal 2007-06-15, 09:49
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma från Thassos

Hej!
Fint att ni trivdes bra på Thassos. Jag har rest där otaliga gånger under nästan tjugo år, oftast i början av juni och på den tiden har jag haft oväder bara några gånger, åtminstone så att jag kom ihåg. En av mina bästa upplevelser hade jag i Theologos bergby när jag satt ett par timmar på gården i mörkret och tittade på himlen med blänkande blixtar, allt var alldeles tyst. Åskvädret var då långt borta i Kavala.
I dag syns väderleksrapporten lova sol och temp. 30 grad på Thassos

Ha en bra vecka (och LITE längtan tillbaka)!!

Eija
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:11.