Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-18, 18:56
karilees avatar
karilee karilee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 8
Standard Kato Stalos/Agia Marina

Nu har vi kommit hem från våra två härliga veckor på Kreta och jag måste bara få säga att jag stormtrivdes där. Lite tips till er som ska till samma region är att besöka Aminas café och bar vid den underbara stranden. Den ägs av en härlig svensk tjej som serverar god och prisvärd mat. Väldigt lyckat med tanke på min något kräsna 6-åring. Stor kram till dig Amina om du läser detta! Vidare åt vi på en kanonrestaurang som heter Tavern Cactus, som hade det där extra piffet på maten. Jag vill återvända många gånger till Kreta och Chaniakusten men också återkomma till den lilla men ack så genuina/fina staden Paleochora på sydkusten. Där skulle jag kunna vandra omkring i timtal. Kram till alla från en brun och lycklig mamma med två nöjda barn.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-08-26, 21:09
Rolfos Rolfos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 1
Standard Sv: Kato Stalos/Agia Marina

Håller helt med. Aminas har har god mat. Hamburgare, sallader osv. Även köttbullar, potatismos o lingonsylt. Amina är en jättetrevlig tjej som gärna pratar med oss svenskar. Köper man något där så ingår solstolar också.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-08-28, 20:18
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: Kato Stalos/Agia Marina

Besöker alltid Amina när vi är i närheten. Världens bästa crepes med fetaost serveras!! Ligger just ni i startgroparna för bokning och mycket möjligt vi hamnar i krokarna!! Då blir det garanterat ett besök igen
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-09-03, 15:19
Drakulla67 Drakulla67 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 18
Standard Sv: Kato Stalos/Agia Marina

Vi kom hem från Agia Marina/Kato stalos igår. Hade det härligt i en vecka där. Vi var också och åt på Aminas ett par gånger och träffade henne. Väldigt trevlig, god mat och prisvärt. Stranden där är ljuvlig.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-09-26, 18:23
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 931
Standard Sv: Kato Stalos/Agia Marina

Ett praktiskt tips är att bankomaten är väldigt dålig, ingen gång av 3 hade den några pengar att ge, och enl vad hotelägaren viste var det den enda bankomaten i Kato Stalos samt så fungerade den ofta inte annars heller, god mat hittade vi på Markos samt en undangömd pärla lite ovanför byn som heter Amethystos, kan verkligen rekommendera (på vägen till Markos) , sen hade de kanonbra käk även på Kosmas vid Europcar,

Senast redigerad av Mahava den 2013-09-26 klockan 18:29.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT