Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-26, 06:59
Tezzy82 Tezzy82 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Bila runt Kefalonia.

Hej.

Har tänkt att hyra bil på kefalonia. Hur många dagar ungefär tar det att åka runt ön? Hur många mil på ett ungefär? Vad får man inte missa om man ska se de bästa, på några dagar? Vill se stränder, fin och storslagen natur och mysiga byar.

//Therese
Svara med citat
Gammal 2007-06-26, 09:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Bila runt Kefalonia.

Vi körde runt fyra dagar och hann med stora delar av ön. Norra delen är oerhört vackert, så dit måste ni köra. Mirtos beach, Drogarati cave, Melissani lake, byarna Assos och Fiskardo får ni inte missa.
Svara med citat
Gammal 2007-06-26, 11:49
PelleB PelleB är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Håller med föregående inlägg, dessutom får man inte missa den härliga vägen över till Sami. Däremot ingen höjdare att åka ut på Lixouri-halvön tyckte jag, ganska platt och ingen vidare fin miljö (såvida man inte åker rakt ut till Petani Beach).
Svara med citat
Gammal 2007-07-17, 11:25
Mackapär Mackapär är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Vi har tänkt hyra en bil 2 dagar av vår 7 dagarsvistelse i Lassi. Så stor verkar inte ön så det tar 4 dagar att ta sig runt? Det är väl bara 5 mil till exempel till fiscardo. Men det beror ju på hur mycket man vill se.
Svara med citat
Gammal 2007-07-22, 08:57
CeeBee CeeBee är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Var på Kefalonia i två veckor juni/juli. Vi hade bil i tre dar, och hann nog se det mesta. Avstånden är inte så långa på kartan, men fort går det inte att köra. det är slingrigt och brant för det mesta. så man kom knappast upp i mer än 50km/tim. Svängen Mirtos, Assos och Fiskardo första dan och det kändes nästan lite stressigt att hinna med det på en dag. Söderut andra dan mot Skala med några badstopp under under dagen, och tvärs över tredje dan till Sami med besök i st. Gerassimos klostret, båda grottorna och bad på Antisamosstranden. Så två dar om man planerar
och prioriterar lite kan nog vara ok.
Svara med citat
Gammal 2007-07-22, 10:07
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hej alla Kefalonia resenärer! Jag blir förvånad när jag läser att man hiner se det mesta av Kefalonina på att resa runt två till fyra dagar. Jag själv har rest runt på Kefalonia under semestrar sedan 1992 och upptäcker varje gång nya platser som är av intresse. Så skall ni resa runt och se det mesta så ta god tid på er och två dagar räcker inte. Förslag är att avara 3 dagar för norra delen och två dagar för södra delen av Kefalonia, då kan jag hålla med om att ni sett ca.65 % av ön.

Hälsningar PANAKAKIS
Svara med citat
Gammal 2007-07-23, 10:15

Tack för svar. Vi har ordnat hyrbil nu. 3 dagar blir det. Jag förstår att det inte går att köra så fort och jag förstår att det finns mycket att se. Men vi stannar bara en vecka och hyrbilen ses mer som en bonus för lite mer frihet i några dagar. Men nu känns det som vi hinner se det allra viktigaste platserna i allafall.
Svara med citat
Gammal 2007-07-24, 22:16
anna73 anna73 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

hej, undrar bara hur mycket det kostar att hyra bil i tre dagar på kefalonia? Vilka hyrde ni av?
Anna
Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 07:58
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Hej Anna! Det kostar ca. 30 euros/dag för de mindre bilarna och att hyra på Kefalonia finns på många ställen men jag själv hyr vid hamngatan i Argostoli Antoni Tritsi. Här finns flera uthyrare och prova med att pressa priset något så kan ni få det något billigare.

Hälsningar PANAKAKIS
Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 08:39

Citat:
Ursprungligen postat av anna73 Visa inlägg
hej, undrar bara hur mycket det kostar att hyra bil i tre dagar på kefalonia? Vilka hyrde ni av?
Anna

Vi hyrde via Economy Car rental och har betalat 20% i förväg och får bilen framkörd till hotellet. Den lokala uthyraren är Autounion car rental. Kostar 100 euro för liten bil med ac.

Får hoppas detta funkar iallafall
Svara med citat
Gammal 2007-07-25, 21:48
anna73 anna73 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

tack för svaret, vet ni dessutom hur det är med bilbarnstolar? Åker med en ettåring som behöver åka bakvänt samt två äldre som behöver sittkuddar..
Anna
Svara med citat
Gammal 2007-07-26, 10:04

Då behöver ni en större bil och får gå upp några prisklasser, därifrån vi hyrde kan man välja hur många bilbarnstolar man behöver och för vilken ålder. Första bilbarnstolen ingår, därefter verkar de kosta runt 10 euro st.
Alltså slutar nog kalaset för er 2 vuxna 3 barn och bilbarnstol på knappt 200 euro för hyrbil 3 dagar skulle jag gissa på.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:56.