![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag älskar höga vågor. Och jag älskar Grekland. Jag vet att Grekland kanske inte är det perfekta surfarstället, men jag undrar om ni vet något ställe där vågorna är härligt höga och det inte bara är stilla vatten. Lefkos på Karpathos var underbart när jag var där i somras. På en av stränderna, den under hotell Sarris, var det just passligt höga vågor för min smak. Karpathos är ju ett alternativ men vet ni något annat ställe? Alla svar är välkomna!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej.
Chaniakusten på Kreta har ofta höga vågor. Annars kan jag rekommendera Naxos nordkust när Meltemin ligger på från norr. Har även upplevt höga vågor på Andros ostkust strax norr om Andros stad (också i samband med kraftig meltemi). //Homeros |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för det snabba svaret. Naxos verkar intressant
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hersonissos, Analipsi, Stalis på Kreta har ofta grymt höga vågor. Tyvärr är det ofta badförbud pga undervattensströmmarna.
/Ulrika |
|
|||
|
|||
![]()
Kanske inte högsta vågorna men bra windsurfingvindar finns i Vasiliki på Lefkas
|
|
||||
|
||||
![]()
Prassonissi på Rhodos e väl populärt bland surfare!
|
|
||||
|
||||
![]()
Nordkusten på Kreta, men det gäller ju att ha tur med vågorna förstås. När vi var där förra året (Rethymnon) hade vi tyvärr bara stora vågor i 5 av 14 dar.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mastichari på Kos
|
|
||||
|
||||
![]()
Golden Beach på Paros som också är en känd windsurfingstrand.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tänkte på Prassonissi, Rhodos, jag med!
Rhodos sydspets med Egeiska havet på ena sidan och Medelhavet på andra, ca 2-300 m emellan. Där surfades det mycket förra veckan när jag var där. Min okunnighet avslöjar mig ![]() |
![]() |
|
|