Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Asien

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-07-09, 15:05
solstråles avatar
solstråle solstråle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 51
Standard Oexploaterat i Thailand.

Jag har båtluffat med familjen i Grekland ett antal gånger och älskar det. Men nu känner jag att det vore intressant att åka till exempelvis Thailand (eller annan plats i Asien) men har fått för mig att det har blivit väldigt turistigt. Har absolut ingen önskan att åka till ett ställe där stränerna är knökfulla med svenskar. Är det någon som har varit i Thailand och varit på lite mindre exploaterade ställen?
Tar tacksamt emot tips!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-11-04, 21:19
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: Oexploaterat i Thailand.

Finns säkert en hel del oexploaterat oxå. Bokat idag 9/2 2008, 2 veckor utgår från Phuket, inget boende bokat än men det är det minsta jag oroar mej över. Finns bra hemsidor att söka info på. Första gången vi reser dit, hade egentligen inte tänkt åka någonstans förrän nästa höst men vi blev medlockadeNästa års Greklandsresa därför i farozonen, men man vet ju aldrig
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-11-05, 06:13
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Oexploaterat i Thailand.

Är inte Thailand en diktatur med militärjunta?

Lefteris
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-11-05, 12:26
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Edane
Inlägg: 442
Standard Sv: Oexploaterat i Thailand.

Sedan premiärminister Thaksin Shinawatras regering avgick 4 mars 2006 har landet styrts av en övergångsregering som även den leddes av Thaksin Shinawatra. 19 september samma år genomförde överbefälhavaren Sondhi Boonyaratkalin en militärkupp och tillsatte en reformkommission för att leda landet.
Sedan 19 september, då militärkuppen genomfördes, utgörs landets regering av en militärjunta med general Surayud Chulanont som premiärminister i interimsregeringen och general Sonthi Boonyaratglin som ordförande för det nationella säkerhetsrådet (reformkommissionen), samtidigt som kung Bhumibol Adulyadej, under regentnamnet Rama IX, fortsatt är statschef. Kungen är den högste beskyddaren av thaibuddhismen och en viktig symbol på nationell identitet och samhållning. Den nuvarande monarken är populär och respekterad som moralisk auktoritet. Regeringen leds av en premiärminister, som utnämnts av militären.

(Källa Wikipedia)
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT