![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Undrar hur det ser ut generellt (om man nu kan säga det
![]() /A ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åtminstone på Zakynthos kunde man få både bilbarnstol eller kudde.
Hyrde av en lokal uthyrare (ej Hertz motsvarande). |
|
||||
|
||||
![]()
Vi hade kompisar som hyrde bil på Hertz (tror jag det var) på Samos förra veckan. Enligt uppgift hade de fått den enda barnstol som fanns att tillgå på Samos med sin bil. Att sedan deras lille son blev åksjuk och inte riktigt klarade att sitta i stolen under resan är väl en helt annan sak.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
OK, det kan alltså skilja lite mellan olika öar och uthyrare gissar jag. Då får man kanske boka bil ett par dagar i förväg om man vill vara vara säker på att få en stol.
Tack för svar!! |
|
||||
|
||||
![]()
Biluthyraren vid Ag Prokopios på Naxos hade då en hel hylla full med barnbilstolar, det kunde jag se var morgon jag tog promenaden till butiken.
Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Har alltid fått barnstol/sits de senaste åren när jag hyrt bil (främst på Kreta). Kostar heller inget extra. Sist hade jag även förbeställt en taxi till flygplatsen och sagt till om bilstol och det var inga problems (förutom att den grekiske taxichaffisen inte hade en aning om hur man monterar en bilbarnstol!).
Anars om man har lite större barn så kan man de ju sitta på en kudde eller liknande. Av ngn anledning så är man inte lika säkerhetsmedveten som man är hemma i Sverige. Där kan man ju knappt tänka sig att svänga ned till kiosken utan att alla i bilen är ordentligt surrade. I Grekland däremot, så snurrar man runt på branta bergsvägar i en liten mikro-hyrbil med dörrar lika tjocka som tältväggar. /Netwolf |
![]() |
|
|