|
||||
|
||||
Hotell Papillon - Argassi i September
Någon som känner till/har erfarenheter av hotellet?
Hur är temperatur i hav och på land på Zakynthos i september? Alla verkar ju rörande överens om att stranden i Argassi är dålig, men på vilket sätt? Bara att den är för liten? Finns det solstolar och parasoll mm? |
|
||||
|
||||
Sv: Hotell Papillon - Argassi i September
Citat:
Jag tyckte inte att det var något fel på stranden. Visst den kanske inte var stor men det fanns solstolar och parasoll och man skymdes inte av någon och man kunde bada. Jag tyckte den var mysig men jag är inte så kräsen. :P Hotellet bodde inte jag på så jag kan inte säga något om det tyvärr. Hoppas du har det skoj! |
|
||||
|
||||
Citat:
Några dagar i mitten-slutet av september kan det komma höstregn, så gjorde det även när jag var där, men de var snarast härliga! |
|
|||
|
|||
Hej!
Zakynthos i september brukar vara finfint (som de flesta ställen i Grekland). Varmt i vattnet och behagligare temperaturer. Visst kan det regna någon dag, men oftast är det lite och drar sedan förbi. Stranden i Argassi är ganska liten, men funkar. Å andra sidan så har ni nära ut till Vassilikos halvön där de allra finaste stränderna ligger på rad -. ni kan nästan välja en ny varje dag. Så jag rekommenderar att ni hyr vespa och åker ut (gärna minst ett par dagar under er vistelse) - det är så otroligt fint med de pinjetäta sluttningarna och olivodlingarna. Lugnt och fint med. Känner inte till just Papillion hotell men de flesta hotellen i Argassi brukar hålla häg standard. Hälsningar Anna Senast redigerad av inkfish den 2007-07-20 klockan 13:54. Anledning: Otillåten länk borttagen, se reglerna i FAQ |
|
|||
|
|||
Stränderna i Argassi är inte mycket att hurra för. Väldigt smala stränder och mycket små sten. Rekomenderar dig att åke utanför om du vill uppleva strand livet. Men befolkningen i Argassi är däremot jätte härliga.
|
|
||||
|
||||
Tack för alla svar! Resa bokad.
|
|
||||
|
||||
Hur är priserna i Argassi? När man läser charterbolagens kataloger får man känslan av att det är dyrare en ex. Kreta. Stämmer det?
Gärna lite prisexempel. |
|
|||
|
|||
Halloj där !
Vi bodde på hotell Pappillon väldigt fint hotell och bra service, de har en stor fin pool med gratis solstolar och en bar på gården, städning 4 dar i veckan o trevlig familj som driver detta hotell. Nere på stranden finns det solstolar med parasoll för 6 euro men om du har tur så kan du får gratis solstolar på tavernan Waves där de har en utmärkt service o skittrevlig personal som ser till att du trivs hela dagen. Hoppas du får det trevligt. |
|
||||
|
||||
Tack för svaret.
6 euro för per stol? Låter väldigt dyrt... Är det samma pris på hela stranden? Blir ju typ 600 spänn för två personer en vecka. Senast redigerad av inkfish den 2007-08-21 klockan 09:53. Anledning: långt citat |
|
||||
|
||||
Det kostar 3 euro per solstol och man är ju oftast två. Det var det personen menade.
|
|
|||
|
|||
Hej igen! Ja just det 3 euro per stol men som sagt ovanför stranden finns en snackbar som heter waves o där kostar det ingenting de har 10 stycken o den ligger precis intill stranden bara ett trappsteg ovanför stranden. mycket bra service o supertrevlig personal. Du kan hälsa till Giorgio o Yillias från pinacolada lady in stockholm e du snäll.
|
|
||||
|
||||
Mindre än ett dygn till take off... Ska bli skönt med lite värme igen..
|
|
|