|
|||
|
|||
Fråga om vägar
Kommer antagligen att åka runt i en Fiat Panda denna sommar så har några frågor beträffande väglaget :-)
Undrar om dessa vägar är framkomliga med 2 hjulsdrivet: a) Enligt kartan ska det gå en väg norrut från Piles som kommer ut till stora "strandvägen" mot Lefkos. b) Vägen från Spoa ner till Spoas "hamnstad" Agios Mikolaos. c) Vägen till Achata - stämmer det att den asfalterats ända ner? d) Vägen till Apella - asfalterats den med? e) Olymposvägen? Vet iofs att denna varit dålig och att man antagligen inte får åka dit med annat en hyrjeep, men hur är den just nu? Skulle gärna även besöka Agios Panteleimon, men vägen dit är väl mera Jimny-väg? |
|
||||
|
||||
Sv: Fråga om vägar
Ja och ja
|
|
|||
|
|||
Egentligen stör det mig att de asfalterats...en del Karpathisk själ som gått förlorad *snyft* :-(
|
|
||||
|
||||
Jag är jättenöjd, jag är inte superstjärna vid moppestyret så jag kör hellre säkert än med själ i det läget
Men visst, det gör ju att där blir mer folk, helt klart. På Apella stod betydligt fler bilar än vid samma tid förra året. Achata vet jag inte för dit vågade jag inte åka innan de asfalterade Rumsgrannar till mig nu i juni körde till Olymbos, de bytte den vanliga hyrbilen mot jeep den dagen. |
|
||||
|
||||
Vägen från Spoa ner till Aghios Nikolaos åkte vi redan förra sommaren med Vasilis´vita BMW. Inget fel på den vägen alls. Han körde till och med till Olymbos med den bilen... klagade bara på att den måste tvättas efteråt!
Karin med bara en vecka kvar!!! |
|
|||
|
|||
a) Vägen genom Piles till Lefkos går fint att köra, är sandväg mycket bra sådan. Det finns ett par omärkta vägskäl inne i skogen men vis du följer el-ledningen kommer du säkert fram dit du skall.
|
|
|