Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-22, 11:16
nagyala nagyala är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard nattliv i chania...?

Den 27/7 åker jag och min pojkvän till kreta-agii apostoli hört att det är väldigt lugnt där och eftersom jag och min kille är ute efter mer "liv och rörelse" kommer vi nog åka in till chania dom flesta kvällarna...men förutom chania vart kan man åka då? Bussförbindelser? Är det långt till platanias? någon som har några bra tips på restauranger, barer,nattliv. etc.
Svara med citat
Gammal 2007-07-22, 11:43
Argyris Argyris är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005
Standard Sv: nattliv i chania...?

Hej,

kolla på inlägget "platanias-Party" där få du lite info om partyställen mellan Ag Marina - Platanias.

/Nico
Svara med citat
Gammal 2007-07-22, 11:58

Men är det långt till platanias från agii apostoli?

Senast redigerad av inkfish den 2007-07-23 klockan 13:19. Anledning: långt citat
Svara med citat
Gammal 2007-07-22, 14:13
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Det är några kilometer, det går bussar hela tiden, till kl 23 - tror jag? Någon som vet säkert.

A. Apostoloi är lugnt och härligt, precis som Chrissi Akti där vi bodde. Precis lagom lugnt och stilla för oss som är 40+ och inte vill festa på nätterna.

Vi tog bussen till Agia Marina och gick till Platanias, vi skulle återse ställen vi hade besökt för ca 5 år sedan. A. Marina är fortfarande lugnt, men Platanias hade nästan exploderat, så mycket turister, så mycket turistaffärer, så mycket bilar. Så detta gjorde vi bara en kväll, även om vi hade planerat för många besök.

Istället åkte vi in till Chania på kvällarna, ca 4 km, och det var mer i vår smak. Glädjande nog hade inkastarna vid hamnen lugnat ner sig! De slet inte i oss, vi fick gå i lugn och ro och titta... nice!
Svara med citat
Gammal 2007-07-23, 12:49

Vad härligt det känns som att det finns en hel del att välja mellan! Och att allt ligger inom en rimlig sträcka med buss/taxi! Tack för alla bra tips skall jag komma ihåg. Endast 4 dagar kvar nu! =)

Senast redigerad av inkfish den 2007-07-23 klockan 13:19. Anledning: långt citat
Svara med citat
Gammal 2007-07-24, 22:59

Standard långt till platanias?

Åker på fredag med killen till Agii apostoli ett väldigt lugnt ställe vad jag har förstått, därför undrar jag hur lång tid det tar med buss/taxi in till platanias? kram på er och tack för att man alltid får bra och utförliga svar det uppskattas! =)
Svara med citat
Gammal 2007-07-24, 23:52
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Ca 10 min

Malin
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:15.