|
|||
|
|||
Panagia...Skala Panagia???
Hej...lusläser ALLT om Thassos nu.Det verkar ju vara en mycket "bra" ö att
semestra på.Der jag blir fundersam över är, är Panagia och Skala Panagia två olika byar...jag vet ju att "skala" betyder hamn på grekiska och förstår att Panagia ligger i bergen!?Snälla nå´n förklara för mej!! |
|
||||
|
||||
Re: Panagia...Skala Panagia???
Panagia og Skala Panagia er som du sier to byer, som ligger med et par km mellomrom. Skala Panagia ligger ved stranden, en ganske bra strand forresten, mens Panagia ligger litt inne i landet, uten at den ligger så høyt at man kan kalle den for en fjell-landsby.
Panagia er en meget trivelig liten by, som lokalbussen bare så vidt kommer seg gjennom på sin vei til/fra Limenas eller Thassos by. |
|
|||
|
|||
Sv: Re: Panagia...Skala Panagia???
Tack för upplysningen,nu e jag lite klokare!! En annan sak jag undrat över,men ingen svarat på!? Finns det några "vanliga" affärer i Skala Panagia...inte bara bageri och livsmedel!?Vi kan väl kalla det "turistaffärer"...
Senast redigerad av inkfish den 2007-07-31 klockan 12:39. Anledning: långt citat |
|
||||
|
||||
Sv: Panagia...Skala Panagia???
Hej. Det finns nog några vanliga affärer i Skala panagia, om inte annat finns det i Skala potamias. Det är inte långt att gå emellan, vi gick längs stranden flera gånger.
/Ulrika |
|
|