Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-10, 09:52
Gasse Gasse är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard Kato Stalos/Kalamaki

Hej

Reser den 22/9 till hotell Rose , någon som kan berätta något om stranden, omgivningen och erfarenheter från hotellet?

Mvh Ingmar
Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 15:17
Prochania Prochania är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Kato Stalos/Kalamaki

Jag reste med sambo och bodde på Rose för något år sedan. Det kan klart rekommenderas. Hotellet är ett trevligt familjedrivet sådant. Kvinnan som har hotellet driver också en affär i anslutning till detta där man som gäst får rabatt. Hennes man driver en restaurang intill. Han är också synnerligen trevlig. Vi trivdes mycket bra. Stranden i Kato Stalos är i vårt tycke en av de bästa att bada vid. Hotellets läge är helt perfekt nära stranden. Vi skall snart till Kreta igen. Reser med hela familjen till Kato Stalos om ett par veckor och skall då bo på Esperides inte alls långt från Rose.
Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 17:33
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Dimitris är inte gift med Kicki utan helt solo.
Jag har känt honom i 20år och det är en trevlig prick-

Uffe
Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 19:49
Birgitta63s avatar
Birgitta63 Birgitta63 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Hej! Håller helt med att han är en trevlig prick.Där kan du äta god mat och mysa på kvällen vid poolen.Har redan bokat genom Apollo preliminärt till nästa år.Stranden är helt perfekt och Kato Stalos är ettl lugnt ställe.
Var där i Juli fast då bodde vi 300m höger om.Synd bara att trafiken är så intensiv och det var svårt många gånger att ta sig över när vi skulle köpa nybakta bullar.
Trevlig semester och hör gärna av dig när du kommer hem.

Birgitta 63
Svara med citat
Gammal 2007-08-11, 23:53
tyrola tyrola är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Bodde på Kalamaki för två år sedan, hotell Corinna Mare, som jag kanske inte direkt "rekommenderar", men stranden var OK och det var gratis solstolar och parasoll utan köptvång av tavernorna ovanför, men ville man köpa något kom de och levererade till den plats där du låg, men alltså inga sura miner, om man inte köpte något. Maten var bra på närliggande tavernor, men det var också trevligt att åka in till Chania och sitta på ngn av alla serveringar där i hamnen och äta på kvällen.
Ha det bra på Kreta - själv har jag besökt den för mig okända ön Thassos i år, helt OK och inte alls lika "turistigt" som Kreta, Rhodos m fl öar.

Senast redigerad av inkfish den 2007-08-12 klockan 13:06. Anledning: långt citat
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:56.